مد و پوشاک

با انتخاب صحیح “دکمه سرآستین”، متفاوت باشید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دکمه‌های سرآستین، دکمه‌های تزئینی هستند که برای تزئین و بستن دو بخش سر آستین پیراهن مردانه (و گاهی اوقات زنانه) استفاده می‌شود. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جا دکمه‌ی سرآستین است و بخش دیگر آن که بزرگتر است، تزئینی است. هر دو بخش با یک زنجیر یا میله به هم متصل هستند.

دکمه ‌سرآستین یک وسیله جانبی خیلی کوچک است که بیشتر در مواقع رسمی استفاده می‌شود و تاثیر زیادی در ظاهر کت یا پیراهن مردانه دارد.

نکات کلی در انتخاب دکمه سرآستین

مراحل استفاده از دکمه سرآستین به شرح زیر است.

۱- در بیشتر مدل‌های دکمه سرآستین بخش کوچکتر باعث اتصال سرآستین‌های پیراهن به یکدیگر می‌شود.

۲- قسمت لولایی پشت دکمه سرآستین را بچرخانید تا به صورت خطی مستقیم درآید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۳- سرآستین‌های پیراهنتان را روی هم قرار بدهید. (باید روی سرآستین پیراهن، سوراخ مناسب برای دکمه سرآستین وجود داشته باشد).

۴- قسمت مستقیم پشت دکمه را از بین سوراخ سرآستین پیراهن عبور بدهید طوری که از هر دو سوراخ آن عبور کند و قسمت تزئینی و بزرگ آن به سمت بیرون قرار بگیرد؛ یعنی وقتی بازوهای شما در پهلو قرار دارد بخش رنگی و تزئینی دکمه سرآستین باید به سمت بیرون باشد.

یکی از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین یک دایره خیلی کوچک است که به وسیله یک میله فلزی به دایره تزئینی بزرگتری متصل می‌شود. قسمت پشت بعضی از دکمه‌های سرآستین به شکل لولایی و متحرک است، این مدل از سایر انواع دکمه سرآستین مرسوم‌تر است.

در مورد مدل‌هایی که پشت آن به صورت لولایی و متحرک نیست، فقط کافی است که قسمت کوچکتر دکمه سرآستین را از سوراخ آن رد کنید تا قسمت بزرگ و تزئینی به سمت بیرون باشد، این مدل برای قرار دادن دکمه در یک طرف سرآستین پیراهن است.

اگر دوست دارید که هر دو طرف سرآستین پیراهنتان دکمه داشته باشد، می‌توانید دقیقا روش توضیح داده شده را برای طرف دیگر سرآستین هم انجام بدهید.

برای اینکه متمایز و شیک باشید، از دکمه‌های سرآستین با سنگ‌ قیمتی مثل عقیق یا زمرد استفاده کنید. البته دکمه‌ سرآستین‌های دست‌ساز بسیار گران قیمت می‌باشند.
یادتان باشد هنگامی که از دکمه سرآستین استفاده می‌کنید، از به‌کاربردن دکمه معمولی آستین خوداری کنید.

 

با انتخاب صحیح “دکمه سرآستین”، متفاوت باشید

با انتخاب صحیح “دکمه سرآستین”، متفاوت باشید

با انتخاب صحیح “دکمه سرآستین”، متفاوت باشید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×