اخبار نساجی

دولت باید به فعالیت های توسعه ای اصناف توجه کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت گسترش فعالیت های توسعه ای اصناف تاکید کرد و گفت: اصناف باید ضمن ارتقا زیرمجموعه های خود باید در حوزه پیشرفت و توسعه کشور گام های بزرگ و اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدحسن نکویی مهر روز یکشنبه در مراسم روز ملی اصناف که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از نمایندگان مجلس، استاندار تهران و روسای اتاق های اصناف کشور برگزار شد، تصریح کرد: توجه به سیاست های توسعه ای اصناف باید در تمام تصمیم گیری های کشور لحاظ شود.

وی با اشاره به اصلاحیه قانون نظام صنفی کشور در شهریورماه ۹۲، گفت: وجود ۸ هزار تشکل صنفی در توانمندی بزرگی که این مجموعه در فعالیت های صنفی و اصلاح فضای کسب و کار دارد، استفاده از ظرفیت های اصناف کشور را ضروری می سازد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات روسای ۴۰۰ اتاق اصناف شهرستان ها در یک ماه گذشته، اظهار داشت: باتوجه به اینکه این انتخابات برای چهار سال هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان ها را مشخص می سازد، در تصمیم گیری ها و نقش اصناف در توسعه کشور موثر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی سپس در تشریح موانع محقق شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیشرفت رشد اقتصادی اصناف، اظهار داشت: نبود راهبرد و برنامه های مدون توسعه ای برای اصناف، معطوف نبودن قوانین و مقررات کشور به فعالیت های توسعه ای اصناف، نبود یا کمبود سازماندهی مناسب ملی برای فعالیت های توسعه ای و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی اصناف، معطوف نمودن عمده فعالیت های تشکل های صنفی در رابطه با فعالیت های توسعه ای علیرغم پتانسیل های بالای ۷۸۰۰ تشکل صنفی مهم کشور از جمله این موانع بشمار می آیند.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با اشاره به اینکه عمده فعالیت تشکل های صنفی کشور به فعالیت های روزمره و جاری معطوف است، افزود: این رویکرد باید تغییر کند و در جهت فعالیت های توسعه ای شکل بگیرد.

نکویی مهر ادامه داد: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی و بیش از ۶ میلیون اشتغال و سهم بیش از ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی در رشته های تولیدی، توزیعی و خدماتی مشغول به کارند و عمده ای از اشتغال کشور را تشکیل می دهند.

وی سپس با اشاره به گستردگی اصناف در سراسر کشور اظهار داشت: باید نقش اصناف را بازآفرینی کنیم تا آنها نیز به جایگاه واقعی خود دست یابند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×