اخبار نساجی

انصراف۴۰استاد از شرکت در کنفرانس ایران شناسی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

«خبرگزاری دانشجو»؛ سابقه برگزاری کنفرانس‌هایی با نقاب علمی و باطن جاسوسی و دور هم نشستن ضد انقلاب امری نیست که در این ۳۰ سال بر کسی پوشیده باشد.

بسیاری از افراد شرکت‌کننده در چنین هم‌اندیشی‌هایی بیش از آن که به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات عنوان شده بپردازند، در کمپینی می‌کوشند تا حد ممکن مواضع ضد نظام اتخاذ کنند و در قالب‌های علمی دستاوردهای جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

در طول سال‌های گذشته بارها به همت اپوزیسیون خارج‌نشین همایش‌های علمی از این دست برگزار شده و «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران‌شناسی» با نامی عوام فریبانه، اما ماهیتی روشن، از این دست همایش‌هاست که حضور گسترده استادان ایرانی در آن جای سوال فراوان دارد.

در این دوسالانه که دوره های گذشته آن در شهرهایی مانند لندن و لس آنجلس برگزار شده است، افرادی مانند «کیان تاجبخش» و «داریوش آشوری» (از عناصر مرتبط با رژیم صهیونیستی) حضور داشتند و «انجمن ایران شناسی فرانسه» (از شاخه های فرهنگی سفارت فرانسه در ایران) نیز پوششی برای فعالیت جاسوسان صهیونیست تحت عنوان «ایران شناس» برای نهادهای حامی این کنفرانس بود.

رئیس این دوره کنفرانس با «تورج اتابکی»، از فعالان سلطنت طلب در «بنیاد اشرف پهلوی» واشنگتن دی.سی است که با «محمد توکلی طرقی»، سردبیر فصلنامه سلطنت طلب «ایران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائیت همکاری نزدیک دارد؛ این دو عامل صهیونیست از رهگذر همکاری با محافل مطبوعاتی داخلی مانند «ماهنامه مهرنامه» و برخی نهادهای علمی به دنبال ایجاد شبکه ای از «مبلغان علوم انسانی سکولار» در ایران هستند.

در نهمین دوره از دو سالانه مطالعات ایران شناسی (به میزبانی کشور ترکیه) یک پنل ویژه با موضوع «بررسی رابطه ایران و اسرائیل» پیش بینی شده که «فرهاد کاظمی» از دانشگاه نیویورک مدیر آن است و «اورلی رحیمیان»  که استاد دانشگاه اسرائیلی «گیو» می باشد برای مدعوان ایرانی و دیگر حاضران درباره چگونگی ایجاد رابطه میان ایران و اسرائیل سخنرانی خواهد کرد!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با افشاگری‌های صورت گرفته در خصوص برگزارکنندگان این کنفرانس، هفت موسسه آموزشی زیر در اقدامی تحسین‌برانگیز از حضور در این همایش انصراف دادند:

* دانشگاه اصفهان

* دانشگاه الزهرا

* موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه

* دانشگاه تربیت مدرس

* پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

* دانشگاه آزاد

* دانشگاه تهران

با انصراف دانشگاه‌های فوق، بیش از ۴۰ استاد دانشگاه از حضور در این کنفرانس صهیونیستی انصراف دادند که افتخاری برای جامعه دانشگاهیان ایران به شمار می‌رود.

اما نکته مهم، سایر موسسات و استادانی هستند که با وجود ادعای ملی‌گرایی، همچنان مصرانه مشتاق شرکت در این همایش هستند.

جالب این است که سازمان میراث فرهنگی نه به عنوان یک موسسه علمی، ‌بلکه به عنوان نهادی کاملاً دولتی از جمله مراکز فرستنده مهمان به این کنفرانس است.

طبق خبرهای اعلام شده از فردا پرواز این افراد به مقصد استانبول شروع می‌شود و این در حالی است که وزارت علوم هنوز در برابر افشاگری رسانه‌ها سکوت کرده است.

جمع استادان حاضر در این کنفرانس ضد ایرانی، زنگ خطری جدی برای این وزارتخانه است که اساس علمی جوانان ایرانی را به دست عده‌ای خودفروخته سپرده است.

نکته آخر اینکه اخبار رسیده حکایت از آن دارد که برخی مسئولان در وزارت علوم نسبت نیز نسبت ماهیت این کنفرانس اطلاع کامل دارند ولی در کمال تعجب هیچ گونه اطلاع رسانی در این باره نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×