اخبار نساجیمقالات نساجی

شش تولید کننده برتر ماشین آلات ریسندگی در جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نخ مجموعه ای با طول قابل توجه و مقطع نسبتاً کوچک از الیاف یا رشته ها با یا بدون پیچش است. نخ در کارخانه ریسندگی تولید می شود. صنایع ریسندگی نخ را در اختیار صنایع بافندگی قرار می دهد که برای صنایع پوشاک پارچه های مورد نظر را تهیه می کند. کیفیت نخ و پارچه تاثیر زیادی بر کیفیت لباس دارد.

تولید نخ با کیفیت تا حد زیادی به ماشین آلات تولید نخ یا همان ماشین آلات ریسندگی بستگی دارد. کشورهای اصلی در تولید ماشین آلات ریسندگی عبارتند از: سوئیس، آلمان، ژاپن، ایتالیا، چین و هند.

با این حال، اسپانیا، بلژیک، ترکیه و فرانسه سهم بازار خود را به کندی افزایش می دهند. سوئیس بیشترین سهم را دارد و استاد ماشین‌های ریسندگی نساجی است. در این مقاله به ۶ تولید کننده برتر ماشین های ریسندگی در جهان می پردازیم.

 

۶ تولید کننده برتر ماشین آلات ریسندگی در جهان

محبوب ترین سیستم ریسندگی که بیشترین سهم بازار را نیز در اختیار دارد سیستم ریسندگی رینگ (Ring spinning) با ۶۵ درصد سهم بازار است و پس از آن ریسندگی روتور (Rotor spinning) با ۳۰ درصد سهم بازار و ریسندگی جت هوا (۲ تا ۵ درصد سهم بازار) می باشند. سایر سیستم های ریسندگی مانند ریسندگی اصطکاکی و…  به دلیل سهم بازار بسیار ناچیز در اینجا در نظر گرفته نمی شود.

تامین کنندگان فن آوری های ریسندگی ذکر شده در بالا عبارتند از:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۱- شرکت ریتر سوییس

Rieter AG. Winterthur, Switzerland: ring-, rotor-, and air-jet spinning

۲- شرکت زاورر اشلافهورث آلمان

Saurer Schlafhorst GmbH & CO.  Germany: ring, rotor spinning, and winding

۳- شرکت تروچلر آلمان

Trützschler, Germany

۴- شرکت موراتا ژاپن

Murata Machinery, Ltd., Fushimi-ku, Kyoto, Japan: air-jet spinning and winding

۵- شرکت ساویو ایتالیا

Savio Macchine Tessili S.p.A., Italy: rotor spinning, twisting, and winding

۶- شرکت لاکشمی هندوستان

Lakshmi Machine Works Limited, India: ring spinning and winding

 

۱. شرکت ریتر سوییس

Rieter AG. Winterthur, Switzerland:

Rieter-logo

بدون شک Rieter در بین تولیدکنندگان ماشین های ریسندگی در جهان سرآمد است. ریتر سوئیس، ماشین‌آلاتی را برای انواع ریسندگی رینگ، روتور و جت هوا تولید می‌کند. ماشین ریسندگی رینگ اصلی ریتر، “ماشین ریسندگی رینگ G 36” نام دارد.

این شامل یک درایو درفتینگ کنترل شده الکترونیکی با نام Flexidraft است که بالاترین انعطاف را به تولید کننده نخ می دهد. مشتریان از یک ماشین با ظرفیت بالا، قابل اعتماد و با کیفیت بالا با چندین راه حل ریسندگی فنی سود می برند.

دستگاه ریسندگی روتور تمام اتوماتیک ریتر سوئیس R 66 نام دارد که استانداردهای جدیدی را برای کیفیت و بهره وری تعیین می کند. کیفیت با بهبود استحکام کششی و پایداری نخ با جعبه ر یسندگی پیشرفته S 66 با محورهای جداگانه و سایر عناصر به راحتی قابل تعویض تضمین می شود.

دستگاه ریسندگی تمام اتوماتیک جت هوا ریتر، “J 26” نام دارد. کیفیت توسط ساختار منحصر به فرد نخ جت Com4 تضمین می شود که مزایایی را در تولیدات پایین دستی و پارچه فراهم می کند. نوآوری های تکنولوژیکی امکان تنظیم نرمی پارچه را فراهم می کند. شفاف کننده نخ ریتر Q 10A به خوبی در دستگاه J 26 یکپارچه شده است.

تمام عملکردهای شفاف استاندارد و کانال های نظارت ویژه برای ریسندگی پلی استر در دسترس هستند. با جابجایی لبه های جدید، بسته ها دارای چگالی همگن، وزن سنگین تر و لبه های نرم برای بهترین عملکرد در مراحل بعدی تولید هستند.

Rieter ماشین آلات دیگری در بخش ریسندگی تولید می کند که برخی از آنها عبارتند از:

ماشین آلات حلاجی – دستگاه کاردینگ – دستگاه کشش – ماشین کامبر – سیم پیچ خودکار – ماشین آلات اپن اند

 

۲- شرکت زاورر اشلافهورث آلمان

 Saurer Schlafhorst GmbH , Germany:

logo Saurer

شرکت زاورر آلمان ماشین آلاتی را برای ریسندگی انواع نخ و پیچش رینگ و روتور تولید می کند. Saurer یکی از برترین تولید کنندگان ماشین های ریسندگی در جهان است.

“Zinser 351” مدل ممتاز برای ریسندگی رینگ در Saurer AG، Wattwil، سوئیس است. مدل Zinser 351 نوید افزایش بهره وری را می دهد و می تواند به صورت جداگانه برای انواع نیازهای تولید از طریق نصب ماژول های اضافی و اجزای اتوماسیون تنظیم شود.

مهمترین پارامتر های ریسندگی و اجزاء ماشین، به عنوان مثال، درایو اسپیندل، FancyDraft و CoWeMat، به صورت مرکزی کنترل می شود. تنظیمات مرکزی خطاهای تنظیم را به حداقل می رساند و عدم دقت را حذف می کند.

ماشین پیچش شرکت زاورر “Autoconer 6” نام دارد. نکات برجسته این وایندر جدید عبارتند از:

واحد پیچش خود تنظیم با سیستم Eco-Drum-Drive و SmartCycle،

قدرت در صورت نیاز با کنترل و مکش هوشمند،

عمکرد دافر هوشمند،

اصل تغذیه جدید و امکان نصب تا ۸۰ واحد وایندر در دستگاه نوع RM،

اتوماسیون پیشرفته با VarioReserve، اشتراک گذاری هوشمند Bobbin و تغذیه با سرعت بالا،

هوشمندی داخلی برای حداکثر قابلیت اطمینان،

بسته های نخ با کیفیت Schlafhorst با کنترل کشش استاندارد و فن آوری بهینه اتصال سرنخ ها.

دستگاه ریسندگی روتور زاورر سوئیس “Autocoro 9” نام دارد. نکات برجسته این توسعه جدید عبارتند از:

کاهش هزینه های انرژی تا ۲۵٪

با تکنولوژی منحصر به فرد هدهای ریسندگی مجزا، کارایی را به حداکثر میرساند،

تا به حال زاورر بیش از یک میلیون از این ماشین به فروش رسانده

زاورر تنها شرکتی در جهان است که قبل از خرید نهایی این امکان را فراهم می کند که یکی از هدهای ریسندگی اتوکورو ۹ را در محل کارخانه خریدار به صورت رایگان نصب کند تا مشتری با کیفیت و توانایی ماشین آلات آشنا شود که این سرویس خود نشان از اطمینان بالای زاورر به این محصول منحصر به فرد است.

سرعت بالای روتور تا ۱۸۰۰۰۰ دور چرخش در دقیقه (RPM) و سرعت برداشت تا ۳۰۰ متر در دقیقه در تمام طول های دستگاه و همچنین برای بسته های بسیار بزرگ تا قطر ۳۵۰ میلی متر.

طول دلخواه دستگاه، پوزیشن های ریسندگی کاملاً خودکار با حداکثر ۶ دافر و SynchroPiecing 24،

حداکثر بهره وری در متر مربع، که منجر به استفاده بهینه از فضا می شود،

کاهش زمان نگهداری و نیاز به پرسنل،

حداکثر بهره وری اقتصادی در همه بازارها.

همچنین شرکت معظم Saurer آلمان ماشین آلات زیر را تولید می کند:

دستگاه های حلاجی

دستگاه کاردینگ

وایندرهای خودکار

دستگاه روتور اپن اند

 

۳- شرکت تروچلر آلمان

Trützschler, Germany:

trutzchler-Logo

شرکت تروچلر آلمان Trützschler رهبر فناورانه و بی رقیب بازار در بخش مقدمات ریسندگی و ریسندگی برای الیاف پنبه و الیاف مصنوعی است. Trützschler یکی از برترین تولید کنندگان ماشین های ریسندگی در جهان است.

Trützschler از زمانی که در سال ۱۸۸۸ تأسیس شد، ماشین‌هایی برای بخش مقدمات ریسندگی و ریسندگی می‌سازد. امروزه، این شرکت به‌عنوان پیشرو در بازار برای بازکن‌ها، میکسرها، کاردهای تولید بالا، ماشین آلات فتیله و شانه‌زنی شناخته می‌شود. چه پنبه باشد و چه الیاف مصنوعی – Trützschler مخفف نوآوری، کیفیت و کارایی اقتصادی است و از نظر دیجیتالی شدن و Industry 4.0 بسیار سریع در حال حرکت است.

این شرکت همچنین شاخه ای برای ماشین آلات صنعت منسوجات و لایه های بی بافت دارد که بسیار موفق است.

Trützschler ماشین آلات زیر را نیز تولید می کند:

دستگاه حلاجی

دستگاه کاردینگ

دستگاه دراو فریم

ماشین شانه

 

۴- شرکت موراتا ژاپن

Murata Machinery، Ltd:

Muratec_logo

شرکت موراتا ژاپن به طور تخصصی ماشین آلات پیچش یا وایندر و ریسندگی جت هوا را تولید می کند. دستگاه ریسندگی هوا موراتا VORTEX نام دارد.

نسل اول دستگاه ریسندگی VORTEX دارای سیستم خودکار نخ برای ریسندگی مداوم می باشد. در نسل دوم VORTEX  فناوری های خود ریسی و اتصال پیشرفته اضافه شده است. اینها منجر به اتصال پایدارتر و بهبود یافته برای همه انواع نخ می شود.

نسل سوم VORTEX به انتظارات در سه مفهوم ارزش، برتری و تطبیق پذیری پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از محصولات Murata Machinery, Ltd ژاپن، سیستم تثبیت تنش ریسندگی (STS) است. سیستم STS یک فناوری کلیدی منحصر به فرد برای VORTEX است. این مکانیسم نخ را از نازل ریسندگی می کشد، جایی که به جای غلتک نیپ، از یک غلتک اصطکاکی استفاده می شود. این سیستم و سنسور ریسندگی جدید توسعه یافته ساختارهای نخ پایدار و همچنین کیفیت نخ های ثابت و قابل اعتماد را برای نسل سوم VORTEX تضمین می کند.

علاوه بر این، Murata Machinery، Ltd ژاپن وایندر اتوماتیک به نام PROCESS CONER II QPRO Plus را تولید می کند. این وایندر اتوماتیک کیفیت بالا را از طریق تنظیم خودکار تضمین می کند. این یکنواختی کشش، ثبات چگالی بسته، و موقعیت بهینه بوبین را حفظ می کند.

 

۵- شرکت ساویو ایتالیا

Savio Macchine Tessili S.p.A., Italy:

Savio_logo

Savio Macchine Tessili S.p.A، یا همان شرکت ساویو ایتالیا تجهیزات ریسندگی روتور با نام “FlexirotorS 3000” را تولید می کند.

برای شرکت ساویو ایتالیا، انعطاف‌پذیری تولید ویژگی اصلی است که به مشتریان خود ارائه می دهند. بنابراین، FlexirotorS 3000 برای پاسخگویی به متفاوت ترین نیازها و انعطاف پذیری در خط تولید باز طراحی شده است.

استفاده از واحد ریسندگی Suessen به همراه با یک ماشین کاملا الکترونیکی، راه حل ایده آلی را برای کنترل تولید به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این، FlexirotorS 3000 بالاترین سرعت و عملکرد برداشت و پیچش را تضمین می کند.

این بهترین برنامه ریزی تولید، نخ و بسته بندی با کیفیت بالا را تضمین می کند و زمان غیرمولد را به حداقل می رساند.

۶- شرکت لاکشمی هندوستان

Lakshmi Machine Works Limited, India:

lmw-logo

شرکت لاکشمی هندوستان، خط “LR60” را برای ریسندگی رینگ تولید می کند. انواع مختلف “LR60”  موجود هستند

LR60/A: بدون دافر،

LRJ 60/A: بدون دافر و با مکش فشرده،

LR60/AX:  مجهز به دافر

LR60/AXL: قاب چرخان با link coner

تمام رینگ های LR60 دارای یک درایو اینورتر هستند. این درایو اینورتر سرعت را از طریق سیستم اینورتر کنترل می کند و منجر به تغییر سرعت کمتر در طول فرآیند چرخش می شود. ویژگی‌های اختیاری  سری LR60 عبارتند از گیر خودکار، link coner و ریسندگی کامپکت.

این سری یک ماشین اتوماتیک و محبوب است. دافر خودکار منجر به مکانیزه شدن هر چه بیشتر پروسه تولید می شود. در این ماشین زمان دافینگ کمتر از ۳ دقیقه است. به دلیل برداشتن ملایم بوبین های پلاستیکی از روی ماشین رینگ، طول عمر دوک ها افزایش می یابد.

یکی دیگر از محصولات لاکشمی، وایندر “LW72” است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×