اخبار نساجی

امسال بیمه ۲۰۰ هزار بافنده کشور تکمیل می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

زاهدان – رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال با توجه به سیاست های وزارت بازرگانی بیمه ۲۰۰ هزار بافنده فرش دستباف کشور تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ‘فیصل مرداسی’ روز پنجشنبه در دور سوم سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف در کشور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی دریافت کرده اند بیان داشت: این میزان در سال جاری به ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می کند.
وی گفت: مطالعه اقتصادی پیراموان یافتن راهکارهای تولید، اشتغال و تجارت فرش در سیستان و بلوچستان یکی از برنامه های مرکز ملی فرش ایران است.
رییس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در این زمینه برنامه هایی با هدف آموزش منتهی به اشتغال در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
وی در مورد کم و کیف اجرایی شدن بیمه قالیبافان سیستان و بلوچستان گفت: این امر نیز در استان بخوبی صورت پذیرفته و تاکیدات لازم برای انجام آن به مسوولان داده شده است.
مرداسی در رابطه با فرش سیستان نیز گفت: سیستان منطقه بکر و توانمند در رابطه با تولید فرش است و با برنامه ریزی و کار بر روی طرح های اصیل، ‌سلیقه یابی و تولید فرش با ارزش افزوده توسعه، تولید و تجارت فرش در منطقه رونق خواهد یافت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×