اخبار نساجی

سوئیس در خط شروع تجارت با ایران قرار گرفت

 

یک تحلیلگر در مورد علت اقدام سوئیس برای لغو تحریم های ایران گفت: «این اقدام شرکت های سوئیسی و شرکت های مستقر در این کشور را در خط شروع معامله با ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای قرار می دهد.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اگر آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های تجاری خود علیه ایران را خاتمه دهند، لغو بخشی از تحریم های اقتصادی سوئیس علیه این کشور در روز پنجشنبه می تواند به شرکت های سوئیسی اجازه دهد تا سود خوبی از همکاری با ایران نصیب خود کنند.

دولت سوئیس متعاقب توافق هسته ای منعقده در روز ۱۴ جولای بین ایران و قدرت های جهانی، به صورت رسمی ممنوعیت تجارت فلزات گرانبها با نهادهای دولتی ایران را لغو کرد. این کشور همچنین الزامات گزارش دهی هرگونه داد و ستد محصولات پتروشیمی ایران و نقل و انتقال نفت و فرآورده های نفتی این کشور را کاهش داده است.

هرچند بعید است این اقدام بیش از تاثیر سمبلیک فوری، اثر دیگری داشته باشد، اما این اقدامات می تواند به شرکت های سوئیسی کمک کند تا پس از لغو تحریم های آمریکا و اروپا، همکاری بیشتر و بهتری با طرف های ایرانی داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریم های لغو شده در روز پنجشنبه قبلا از سوی دولت سوئیس در ژانویه ۲۰۱۴ به حالت تعلیق درآمده بود، اما شرکت های سوئیسی همچنان در معرض تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران قرار دارند.

اولیویر جاکوب، تحلیلگر نفتی در موسسه پتروماتریکس گفت: «این اقدام بدان معناست که زمانی که تحریم ها در نهایت برداشته شد، شرکت های سوئیسی قادر خواهند بود با فوریت وارد عمل شوند.»

«این اقدام شرکت های سوئیسی و شرکت های مستقر در این کشور را در خط شروع معامله با ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای قرار می دهد.»

بخش کالا برای شرکت های سوئیسی مهم است. ۵۰۰ شرکت سوئیسی با تولید ۲۰ میلیارد فرانک سوئیس (معادل ۲۰.۵ میلیارد دلار) در سال، ۳.۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می کنند.

شرکت های بازرگانی نظیر گلنکور، تریفیگورا بهیر و ویتول بین ۱۰ تا ۱۲ هزار کارمند دارند.

یک تجار در این باره گفت: «من فکر نمی کنم کسی تمایل داشته باشد با اقدام کردن از طریق سوئیس، ریسک دور زدن تحریم های ایران را به جان بخرد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×