اخبار نساجی

توافق ایران- ترکیه برای دریافت پول نفت هند/ صادرات نفت به هند ادامه دارد

توافق ایران- ترکیه برای دریافت پول نفت هند/ صادرات نفت به هند ادامه دارد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره با توافق با یک بانک ترکیه‌ای برای دریافت منابع مالی حاصل از صادرات نفت خام ایران به هند اعلام کرد: هم اکنون مشکلی در صادرات نفت ایران به هند وجود ندارد.

سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر در واکنش به جنجال سازی برخی از رسانه های غربی مبنی بر کناره گیری بانک ترکیه ای برای انتقال منابع مالی حاصل از صادرات نفت خام ایران به هند گفت: در حال حاضر انتقال پول نفت صادراتی به هند از طریق یک بانک ترکیه ای ادامه دارد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی فرایند تجارت نفتی ایران و هند بدون اختلال در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون بانک ترکیه ای، فرایند انتقال بدهی‌های هند به ایران را متوقف نکرده است و همچنان بخشی از پول نفت صادراتی به هند از طریق بانک های ترکیه منتقل می شود.

به گفته این مقام مسئول اینکه بانک ترکیه ای اعلام کرده است از پذیرفتن مشتری جدید به منظور انتقال پول به ایران خودداری می کند اما این موضوع به معنی توقف فرایندهای قبلی انتقال پول از این بانک نیست و از آنجایی که انتقال پول نفت وارداتی هند از طریق بانک یاد شده مدتهاست انجام می شود، ادامه این روند به قوت خود باقی است.

وی با تاکید بر آمادگی ایران برای تامین نفت خام مورد نیاز پالایشگاههای هند، بیان کرد: به همان اندازه که شرکت ملی نفت ایران تاکید دارد پرداخت ها با مشکلی مواجه نشود، پالایشگاههای هند تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا با استفاده از راهکاری مطمئن برای پرداخت، همچنان به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

قمصری پیشتر درباره ادعای رسانه های هندی مبنی بر وصول بدهی های نفتی هند از طریق بانک گازپروم نفت روسیه به مهر گفته بود: در حال حاضر بانک مرکزی ایران روشها و مسیرهای متعدد و متنوعی را برای دریافت منابع مالی حاصل از فروش نفت به هند تعریف کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه برای وصول ول فروش نفت به هند تنها به یک مسیر دریافت مطالبات بسنده نمی کنیم بیان کرده بود: بر این اساس شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی به توافقهای جدیدی برای دریافت منابع مالی حاصل از دریافت منابع مالی حاصل از صادرات نفت دست یافته اند.

در همین حال پراناب موکرجی وزیر دارایی هند اخیرا در تبریز با بیان اینکه دولت هند برای تسویه حساب منابع مالی حاصل از خرید نفت ایران از بانک گازپروم روسیه هم استفاده می کند، تصریح کرده است: بانک ترکیه و بانک امارات قادر به تسویه حساب سریع مبالغ کلان حاصل از خرید نفت ایران نیستند.

به گزارش مهر، ایران به طور متوسط روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام به هند صادر می کند، ضمن آنکه از سالهای گذشته تاکنون طراحی پالایشگاههای نفت هند مطابق با نفت خام سنگین ایران است.

برای نخستین بار دیماه سال گذشته (ژانویه ۲۰۱۱ میلادی) بحث اختلافات ارزی ایران و هند برای مبادلات نفتی در رسانه های بین المللی به دنبال فشار برخی از قدرتهای غربی مطرح شد اما در این مدت مذاکرات متعدد دو جانبه توافق نهایی بین دو کشور حاصل شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×