اخبار فرش ماشینی

برگزاری نخستین تور تجاری فعالان فرش دستباف کرمانشاه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادق امیری  اظهار داشت: نخستین تور بازدید خوشه فرش و گلیم کرمانشاه متشکل از فعالان فرش دستباف استان کرمانشاه طی چهار روز به قم و کاشان اعزام شد.

مدیر توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه ادامه داد: این تور تجاری متشکل از فعالان فرش دستباف استان کرمانشاه بوده که در حوزه‌های مختلف تولید، فروش، تجارت و بازرگانی حضوری چشم‌گیر دارند.

وی گفت: بازدیدکنندگان طی یک‌روز اقامت در قم و بازدید از کارگاه‌های مرمت و رفوگری، پرداخت با ماشین، پرداخت با دست، بازار تیمچه، رنگرزی سنتی، قالی‌شویی اطمینان، کارگاه دارکشی و تولید دار ارگونومیک دین کردند و با شیوه‌های نوین و ابزارهای جدید تولید فرش آشنا شدند.

امیری با اشاره به اینکه افراد حاضر در این تور طی یک‌روز اقامت در کاشان نیز بازدید از فروشگاه‌های تامین مواد اولیه، واحدهای طراحی و نقشه، بازار فرش، گالری‌های هنری نمایش و فروش فرش، کارگاه تولیدی فرش عتبات‌عالیات و خانه عامری‌ها را انجام دادند، افزود: این اقدام به‌همت شرکت شهرک‌های صنعتی و با همکاری دفتر توسعه خوشه فرش و گلیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انجام پذیرفت.

مدیر توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیارت اماکن متبرکه و حضور در اماکن تفریحی در این سفر تجاری نیز از جمله برنامه‌هایی بود که انجام گرفت و کارگاه‌های آموزشی تخصصی نیز با تدریس اساتید مجرب برگزار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این تولیدکننده فرش دستباف، خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کوچک و متوسط گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی مشخص کالا یا خدمات مشابه‌ای را ارائه می‌دهند و دارای چالش‌ها و فرصت‌های مشترکی هستند.

وی زمان شروع به‌کار پروژه توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه را اواخر اردیبهشت ماه سال‌جاری عنوان کرد و متذکر شد: راهکارهای توسعه و ارتقای خوشه فرش و گلیم استان تعریف شده است و اهدافی از جمله مطالعه شرایط فعلی خوشه از قبیل نقاط ضعف و قوت از دیدگاه متولیان این امر نیز در دستور کار قرار دارد.

امیری تصریح کرد: برنامه عملیاتی که براساس نتایج حاصل از مصاحبه‌ها استخراج شده، تدوین و پس از تایید در کمیته استانی و شورای راهبری خوشه به‌عنوان سند راهبردی خوشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این پروژه همه زنجیره ارزش مدنظر است که تمرکز بر رفع مشکلات است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×