جذاب‌ترین‌ها

ترکیه پنجمین تامین کننده بازار نساجی آلمان

روابط تجاری ترکیه و آلمان همواره در سطح خوب و رو به جلویی بوده است. آلمان به عنوان کشوری با اقتصاد پویا و قدرتمند است و تمایل به مصرف کالاهای نساجی با کیفیت بالا دارد به همین جهت می تواند برای کالاهای نساجی ترکیه بازاری مناسب به حساب آید و این به ویژه در بخش صادرات منسوجات خانگی برای ترکیه حائز اهمیت است.

کشور آلمان با ۸۱ میلیون نفر جمعیت و صادرات ۱/۵ ترلیون در سال در بین برترین کشورهای توسعه یافته قرار دارد. آلمان یکی از مهمترین تامین کنندگان ماشین آلات نساجی برای ترکیه است و در مقابل شرکت های ترک نیز آلمان را به عنوان یکی از مقاصد مهم صادراتی خود به حساب می آورند.

دو کشور به واسطه مشترکات فرهنگی و نیز حضور ۳ میلیون مهاجر ترک در آلمان توانستند در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حدود ۱۲ درصد تجارت خود را به صنعت نساجی و پوشاک اختصاص دهند. طبق تعاریف آلمان شرکت های با تعداد کارکنان کمتر از ۲۵۰ نفر در رده صنایع کوچک قرار می گیرند و می توان گفت حدود ۹۰ درصد صنایع نساجی و پوشاک آلمان در این قسمت قرار دارند.

در آلمان ۷۳۲ شرکت در بخش نساجی با تعداد ۸۰ هزار کارمند و ۳۲۳ شرکت با حدود ۴۳ هزار نفر کارمند در بخش پوشاک و تولید لباس فعالیت می کنند که در مجموع ۱۰۵۵ شرکت با ۱۲۳ هزار کارمند در این کشور وجود دارد. این ارقام با توجه به اقتصاد توسعه یافته آلمان چندان مناسب نیست. علت آن این است که به دلیل هزینه های بالای تولید و انرژی در این کشور ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را از خارج آلمان وکشورهایی با هزینه های تولید کمتر تهیه کنند.

در سال ۲۰۱۴ آلمان ۱/۵ تریلیون دلار صادرات و ۱/۲ تریلیون دلار واردات را ثبت کرد. آلمان در سال ۲۰۱۴ طبق آمارهای منتشر شده با ۳ درصد ۱۴/۵ میلیارد دلار کالای نساجی صادر و حدود ۱۱ میلیارد دلار کالای نساجی وارد نمود.سهم ترکیه از این واردات نزدیک به ۴۹۹ میلیون دلار بود.

در بخش منسوجات خانگی ترکیه دومین صادرکننده بزرگ به آلمان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریریه مجله کهن 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×