اخبار نساجی

تشکیل اولین نشست کمیته تولیدکنندگان باند و گاز انجمن صنایع نساجی ایران

 

تشکیل اولین نشست کمیته تولیدکنندگان باند و گاز انجمن صنایع نساجی ایران

 

هیأت رئیسه کمیته باند و گاز انتخاب شد

اولین نشست کمیته تولیدکنندگان باند و گاز انجمن صنایع نساجی ایران روز دوشنبه مورخ ۱۵ مهر ماه در محل دبیرخانه انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست مذکور دبیر انجمن به ارائه توضیحاتی در خصوص انجمن صنایع نساجی ایران و سابقه فعالیت‌های این تشکل پرداخت. وی اظهار داشت که مشروعیت هر تشکل و قدرت چانه زنی آن در احقاق حقوق تولیدکنندگان، به حضور حداکثری تولیدکنندگان آن صنعت حول تشکل مربوطه بستگی داشته و خواستار انسجام بیشتر تولیدکنندگان و انعکاس درخواست‌های مربوطه به انجمن گردید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه به بیان برخی شاخص‌های صنعت نساجی و جایگاه آن در اقتصاد کشور پرداخت. بر این اساس، در حال حاضر در حدود ۸۰۰۰ واحد صنعتی در زمینه تولید منسوجات و پوشاک در کشور مشغول به فعالیت هستند که با اشتغالی در حدود ۳۰۰ هزار نفر، بالغ بر ۴ درصد از ارزش افزوده صنعتی را به خود اختصاص داده و صادراتی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار در سال گذشته داشته‌اند.

در ادامه، حاضرین ضمن اشاره به برخی محصولات غیر استاندارد موجود در بازار اظهار داشتند که محصولات این صنعت به دلیل مرتبط بودن با سلامتی انسان‌ها می‌باید از استانداردهای اجباری برخوردار بوده و خواستار پیگیری انجمن از مسئولین مربوطه و ایجاد سیستم‌های کنترلی و نظارتی مناسب شدند.

بر اساس اظهارات ایشان، محصولات تولیدی این بخش پیش از این و در دولت دهم مشمول استاندارد اجباری بودند که این امر در دولت جدید لغو شده و جای خود را به استاندارد تشویقی داده و این در حالی است که برخی محصولات همچون باندهای شکل‌پذیر، باند کشی، باند گچی، گاز وازلین، باند سوختگی و باندهای کنار بافته ارتباط نزدیکی با بهداشت و سلامتی داشته و می‌باید مجدداً مشمول استاندارد اجباری گردند.

یکی دیگر از مواردی که توسط حاضرین مطرح شد، غیرعملی بودن دستورالعمل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص نحوه قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی برای مراکز مختلف پخش بود که خواستار همکاری انجمن و اقدام در راستای اصلاح آن شدند.

در پایان نشست، حاضرین به منظور ارتباط گسترده‌تر کمیته مذکور با دبیرخانه انجمن آقایان اصغر توفیقی و محمد هادی جلالیان را به عنوان رئیس و نایب‌رئیس کمیته انتخاب کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×