اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هانساجی و مردم

افزایش قیمتی برای فرش ماشینی در پایان سال نداریم/ ارزآوری و اشتغال در گرو مدیریت صحیح است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: افزایش قیمتی برای فرش‌های ماشینی تا پایان سال نداریم.

محمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع فرش های ماشینی در بازار گفت: افزایش قیمتی برای فرش های ماشینی تا پایان سال نداریم.

وی  ادامه داد: هم اکنون، اکثر دستگاه های مدرن روز، توسط واردکنندگان تامین می شود و می توانند تمام نیاز های داخلی (چه سنتی و فانتزی) را برطرف کنند.

کمالیان با اشاره به اینکه مشکلی در تولید فرش نداریم گفت: خوشبختانه مواد اولیه به اندازه کافی در بازار وجود دارد و مشکلی تا سال آینده در زمینه تولید فرش نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت افزود: باتوجه به قرارگیری در آستانه سال جدید، از مردم درخواست می شود تا فریب تبلیغات را نخورند چرا که زمانی که هزینه بالا می رود به تبع کیفیت هم پایین می آید.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از تولیدات موکت و فرش های ماشینی، خارجی و مابقی داخلی است یادآوری کرد: امیدواریم این صنعت بتواند به رشد و شکوفایی خود دست پیدا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت در پاسخ به این پرسش که آیا خرید مردم  نسبت به سال گذشته تغییر کرده یا خیر افزود: میزان تقاضا برای خرید در حالی کاهش یافته است که از نظر نرخ ها شاهد افزایش قیمت هستیم و این به معنی کاهش قدرت خرید مردم است.

به گفته کمالیان، التهابی در بازار فرش دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه فرش ماشینی الهام گرفته از فرش دستبافت است اظهار کرد: اگر به فرش ماشینی بها داده شود می تواند از منظر ارزآوری و اشتغال برای این صنف، سودمند باشد و این امر مستلزم یک مدیریت صحیح است.

کمالیان با بیان اینکه رکود در همه صنایع تاثیرگذاشته و مختص یک صنعت نیست اظهار کرد: بخش عمده این شرایط  به موانع ایجاد شده بر اثر تحریم ها برمی گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت در ادامه از صادرات فرش های ماشینی به کشور های چین، آسیای میانه، عراق، افغانستان و… خبر داد و افزود: واردات در این صنف وجود ندارد.

کمالیان بیان کرد: صنعت فرش ماشینی در ماه های پایانی سال جنب وجوش بیشتری دارد وحجم بازرسی ها افزایش پیداکرده است، در این شرایط از مصرف کنندگان درخواست می شود که در خریدشان دقت بیشتری داشته باشند. از هرکجا که مایلند خرید کنند، مانعی نیست، اما سعی کنند پیش از خرید، از واحد هایی که دارای پروانه کسب هستند استعلام بگیرند تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×