اخبار نساجی

۱۲ لوگوی برتر طراحی شده در سال ۲۰۱۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شماره ۱۲: چرا لوگوی شرکت “مایکروسافت” بی‌نقص است؟

 

لوگوی اصلی شرکت مایکروسافت وارد این لیست شده نه به‌دلیل این‌که یکی از الهام‌بخش‌ترین نشان‌ها در سال ۲۰۱۲ بوده است بلکه حفظ و تلاش تدریجی آن به‌سوی سادگی است. این آرم یکی از پربحث‌ترین طراحی‌های مجدد این سال بوده است و تقریبا بیشتر رسانه‌های مکتوب و اینترنتی در مورد آن صحبت کرده‌اند.

 

شماره ۱۱: خشکبارها، لذت ببرید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.


 

اگرچه خود این لوگو به‌تنهایی طرفداران زیادی ندارد ولی استفاده از آن بر روی بسته‌بندی آجیل‌ها به‌همراه شخصیت‌های عجیب و خنده‌داری که توسط کریستوفر نیومن کشیده شده است باعث شد تا ۹۵% مخاطبان دستی پر از آجیل داشته باشند.

 

شماره ۱۰: آب‌نبات چشم‌نواز، به‌معنای واقعی کلمه

 

بیشترین جذابیت پشت طرح این لوگو و هویت آن، خود آن فروشگاه بود که بسیار رنگارنگ، سرشار از هیجان و سرخوشی‌های دوران کودکی‌است که در خدمت مدارس قدیم تا جدید بوده است. هرچند که مطمئنا رویکرد گرافیکی در موفقیت این لوگو موثر بوده است.

 

شماره ۹: جایزه بهترین قله یخ در لوگو تعلق می‌گیرد به‌:


 

در میان تمام لوگوهایی که در سال ۲۰۱۲ نشان داده شده است احتمالا این آرم هوشمندانه‌ترین و سردترین/معرکه‌ترین آن‌هاست؟ متوجه شده‌اید؟ قله یخ، قطب جنوب، سرد، خنک.

 

شماره ۸: کامل کردن: “ویندوز ۸

 

اگرچه این لوگو از نظر مخاطبان و رای‌دهندگان (۵۹% بد) پذیرش تلخی داشت ولی این آرم با طراحی بسته‌بندی خوب و عرضه محصول زیبا در سرتاسر جهان در نهایت مجددا به محصول زندگی بخشید.

 

شماره ۷: “آمریکای امروز” برای فردا


 

بسیاری از شرکت‌ها تلاش کردند تا دایره را از آرمشان خارج کنند ولی هیچ‌کدامشان این عمل را به زیبایی و متقاعدکنندگی روزنامه آمریکای امروز انجام ندادند. لوگو اصلی آبی این روزنامه که جهش یافته و می‌تواند به‌عنوان یک بوم برای هر نوع تصویر سردبیری در سراسر بخش‌های روزنامه مورد استفاده قرار گیرد (برخی مواقع با اثرات زیاد و گاهی با اثرات کمتر).

 

شماره ۶: “تویتر” به شما پرنده می‌دهد


 

سایت شبکه اجتماعی تویتر به‌خوبی از لوگوی پرنده استفاده کرده و از لوگو باد کرده و مسخره قبلی خود با آن حرف t گیج‌کننده خلاص شد. این پرنده آبی زیبا که بسیار موجز و زیبا طراحی شده به‌خوبی از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت. هرچند که این کاربران زمانی را برای جایگزین کردن این پرنده به‌جای علامت t صرف کردند.

 

شماره ۵: این کشور ورزشی است و ما فقط در آن زندگی می‌کنیم


 

با ابهت‌ترین نشانه سال ۲۰۱۲ باید این آرم باشد. یک شرکت تبلیغاتی برای طراحی این لوگو از ۳۰۰ آرم استفاده کرد. برخی از آن‌ها به‌تنهایی خیلی خوب نیستند ولی روی هم رفته بسیار قابل احترام است.

 

شماره ۴: “وندی وندی”: با نمک‌ترین ۴۳ ساله

 

تصویر وندی می‌توانست از جهات مختلفی نامناسب باشد اما این فست‌فود زنجیره‌ای لوگویی دارای شخصیتی سرحال با موهای بافته شده، دوستانه، شیک  و مهم‌تر از همه غیرمشمئزکننده را حفظ کرد. نحوه چاپ حروف خیلی جالب نیست ولی به این آرم اجازه می‌دهیم که در این لیست قرار بگیرد.

 

شماره ۳: “تئاتر نوین” در چرخش


 

این لوگوی قوی و هوشمندانه که دارای دو حرف T به‌صورت مورب است که حالت حرف N را نیز تداعی می‌کند. این آرم طوری طراحی شده که بیان‌گر خلق زبان تصویری بیش از یک نشانه مبتنی بر محورهای ریاضی باشد و کاربردهای بسیار بیشتر و جالب‌تر برای آن می‌توان خلق نمود.

 

شماره ۲: با “Don Belisario” ملاقات کنید


 

احتمالا بیشترین امتیاز را در بین طرح‌های جدی با بیش از ۹۰% رضایت در بین هیئت داوران از آن خود ساخت. این خانواده زبر و زرنگ خروس‌ها، مرغ‌ها، جوجه‌مرغ‌ها و جوجه‌خروس‌ها، قدقدکنان راهشان را به قلب مخاطبان باز کردند.

 

شماره ۱: از کشور “فیجی” با عشق

 

علاوه بر لینک بالا باید یونیفرمی را هم که چند ماه پس از معرفی این آرم خط هوایی منتشر شد را نیز ببینید. طراحی کاملا دوباره نشان این شرکت در این سال رتبه اول را بدست آورد زیرا بیان‌گر بهترین‌هایی بود که لوگوی یک شرکت بزرگ و مهم تلاش می‌کند به آن برسد. این نشان صادقانه، متفاوت، انعطاف‌پذیر و در واقع محشر به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها این آرم نه‌تنها یک نشانه درخشان برای یک خط هوایی است بلکه به‌طور غیرمستقیم یک مقصد عالی را برای سرتاسر سال نیز نشان می‌دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×