اخبار نساجی

افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس

یک مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به اجرای طرح توسعه زودهنگام نفت در میدان رشادت از افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس در روزهای ابتدایی فروردین ماه سالجاری خبر داد.

عباس رجب خانی امروز دوشنبه در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای نخستین طرح افزایش تولید زودهنگام نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس، گفت: در روزهای نخست فروردین ماه سالجاری با راه اندازی یک حلقه چاه دریایی، تولید نفت خام در میدان رشادت افزایش یافته است.
رئیس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه با راه اندازی این چاه در مجموع ظرفیت تولید روزانه نفت از میدان دریایی رشادت از مرز ۱۰ هزار بشکه در روز عبور کرده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چند روز آینده هم دومین حلقه چاه میدان نفتی رشادت در خلیج فارس در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان بندی ظرفیت تولید نفت میدان رشادت تا پایان فروردین ماه به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد، اظهار داشت: همچنین تا چند روز آینده سومین چاه پمپ‌دار سکو نفتی میدان رشادت به تعداد چاه‌های تولیدی این میدان دریایی افزوده خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در طرح توسعه میدان نفتی رشادت حفاری ۵ حلقه چاه‌ توسعه‌ای به صورت Batch Drilling در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفته است، بیان کرد: همزمان با حفاری چاهها، تاکنون نصب و راه اندازی خطوط لوله زیر دریایی و کابل‌ اندازی ۵ رشته کابل برق چاه‌های این سکو به پایان رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رجب خانی با بیان اینکه تا پایان فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه در مجموع تولید نفت میدان رشادت به حدود ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد، اظهارداشت: با تکمیل این مراحل، فاز جدید توسعه میدان نفتی رشادت آغاز می شود.

محمود زیرکچیان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش ۶۰ هزار بشکه ای افزایش تولید نفت در خلیج فارس، گفته بود: به زودی بخشی از مراحل توسعه میادین نفتی هنگام، رشادت، سلمان و سروش در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش مهر، در حال حاضر مراحل مختلف طراحی، نصب، راه اندازی بخشهای فراساحلی طرح توسعه میدان نفتی رشادت در خلیج فارس آغاز شده است که فاز نخست این پروژه نفتی با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

پیش بینی می شود با تکمیل مراحل مختلف توسعه ای فاز دوم توسعه میدان رشادت با ظرفیت تولید روزانه ۴۰ هزار بشکه تا اسفند ماه و فاز نهایی توسعه این میدان دریایی با مجموع ظرفیت ۷۶ هزار بشکه تا سال ۱۳۹۱ در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

تاکنون با بهره برداری از این طرح زودهنگام به طور متوسط روزانه حدود ۱۳ هزار بشکه نفت خام از میدان رشادت برداشت می شود ضمن انکه مراحل مختلف توسعه این میدان در بخش فراساحلی ادامه دارد.

میدان نفتی رشادت (رستم) در سـال ۱۳۴۵ شمسی (۱۹۶۵ میلادی) در فـاصـله ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان در آبهای خلیج فارس کشف شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×