اخبار نساجی

حمایت کم‌سابقه ایرانی‌ها از تولیدات داخل

 

حمایت کم‌سابقه ایرانی‌ها از تولیدات داخل

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده حاکی از آن است که حدود نیمی از مصرف‌کنندگان ایرانی حاضرند برای حمایت از کالاهای تولید داخلی، این محصولات را خریداری کنند، حتی در صورتی که کیفیت کالاهای داخلی پایین‌تر از کالاهای مشابه خارجی باشد.

در نظرسنجی تازه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از پاسخگویان پرسیده شده که برای حمایت از کالاهای داخلی تا چه حد حاضرند از کالای ایرانی استفاده کنند، حتی اگر کیفیتش نسبت به کالای خارجی پایین باشد؟

حدود ۳۱ درصد از پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد و ۲۲.۹ درصد به میزان متوسط مایلند برای حمایت از تولید داخل کالای ایرانی استفاده کنند. در عوض ۴۶.۱ درصد در مواجهه با این سوال گزینه‌های اصلا، خیلی کم و کم را انتخاب کردند.

همچنین ۴۸.۲ درصد از پاسخگویان هم اعتقاد دارند در آینده مصرف کالاهای ایرانی بیشتر خواهد شد و در مقابل ۲۳.۷ درصد معتقدند مصرف کالای ایرانی در آینده کم خواهد شد. ۹.۹ درصد هم بر این باورند که در آینده تفاوتی از این نظر به وجود نخواهد آمد. ۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند که نمی‌توان در این زمینه پیش‌بینی کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×