اخبار نساجی

مراکز دولتی وخصوصی آموزش فنی و حرفه ای کشوربه یکدیگر متصل می شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ایجاد شبکه ملی مهارت ، تمام مراکز دولتی و خصوصی که مشغول ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور هستند درفضای مجازی به یکدیگر متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘علی حکیم جوادی ‘ روز سه شنبه در آیین مبادله تفاهم نامه اجرای شبکه ملی مهارت که بین وی و ‘کورش پرند’ معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امضا شد ، هدف از مبادله تفاهم نامه ایجاد شبکه ملی مهارت را ارایه آموزش فنی و حرفه ای در فضای مجازی و بشکل الکترونیکی عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای شبکه ملی مهارت ، تمام مراکز ثابت و آموزش های آزاد تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شامل ۳۳ مرکز اصلی ستادی و ۷۰۰ مرکز آموزش دولتی و ۱۸ هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد به یکدیگر متصل خواهند شد.

وی افزود: با اتصال این نقاط و مراکز به یکدیگر و به شبکه ملی اطلاعات ، علاوه بر به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات این مراکز ، شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و وقت کارگزاران و کاربران آموزشی خواهیم بود.

** هزینه مرحله اول ایجاد شبکه ملی مهارت پنج میلیارد تومان پیش بینی شده است

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برنامه زمان بندی ایجاد شبکه ملی مهارت گفت: تا پایان سال ۱۳۹۱ شاهد اتصال نقطه ستادی و ادارات کل در استان ها خواهیم بود.

حکیم جوادی ادامه داد : سازمان فناوری اطلاعات ایران نقش حامی مالی شبکه ملی مهارت کشور را نیز ایفا می کند و هزینه اجرای مرحله اول این شبکه پنج میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور ، ظرفیت های خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات دیده شده است که از این ظرفیت ها باید در جهت توسعه کشور استفاده کنیم .

وی با اشاره به اینکه شبکه های الکترونیکی زیادی در کشور در حال شکل گیری است ، اظهار داشت: این شبکه ها مانند شبکه امور مالیاتی و گمرکی ، شبکه اتصال مدارس و غیره ، اجزای شبکه ملی اطلاعات هستند .

حکیم جوادی گفت: علاوه بر اهدافی که در برنامه پنجم توسعه برای حوزه فناوری اطلاعات پیش بینی شده است ، شاهد تدوین شاخص های ۱۴ گانه از سوی دولت و توسط کارگروه مدیریت فاوا برای این حوزه هستیم.

** ۳۰ درصد آموزش های کشور باید به صورت الکترونیکی در آید

وی ارایه ۳۰ درصد آموزش های کشور به صورت الکترونیکی را از شاخص های ۱۴ گانه دولت در زمینه فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: تبدیل آموزشی های رسمی ( آموزش های آکادمیک ) و آموزش های مدارس به آموزش های مجازی و الکترونیک راحت تر از آموزش های فنی و حرفه ای ( به آموزش الکترونیکی ) است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در پیشرفت کشور گفت: بخش عمده توسعه فناوری اطلاعات را مرهون رسانه ها هستیم .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×