اخبار فرش ماشینی

افزایش صادرات فرش به اروپا

آمار موجود بیانگر آن است که با وجود اعمال تحریم از سال گذشته میزان صادرات فرش کشور با روند رو به رشدی در بازار اروپا بوده است.

ایلنا: رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی سالهای اخیر صادرات غیر نفتی کشور همواره با روند رو به رشد همراه بوده است به طوری که تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی بالغ بر ۱۵۰ درصداز اهداف پیش بینی شده این بخش محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید صافدل در جشن روز ملی صادرات این روز را پیوندی میان فعالان اقتصادی و دولت عنوان کرد و در خصوص آمار تجارت کشور تا پایان سال گذشته افزود: در سال ۸۹ ارزش صادرات غیر نفتی کشور با احتساب میعانات گازی از رقم ۶/۳۲ میلیارد دلار فرا‌تر رفت و بدون احتساب میعانات به رقم ۴/۲۶ دلار رسید.

به گفته وی در پایان برنامه چهارم بالا‌ترین ارقام رشد صادرات کشور در طول ۴ برنامه توسعه اقتصادی رقم خورد این درحالی است که براساس آمار موجود بالغ بر ۷۰ درصد صادرات کشور در پایان برنامه چهارم مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: در پایان سال ۸۹ نسبت صادرات به واردات کشور ۵۱ درصد بود که این رقم در شش ماهه نخست امسال به ۶۹ درصد رسیده است.

وی در پایان‌به آمار صادرات فرش با وجود اعمال تحریم ‌ها از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمار موجود بیانگر آن است که با وجود اعمال تحریم از سال گذشته میزان صادرات فرش کشور با روند رو به رشدی در بازار اروپا بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×