اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

افتتاح فروشگاه ونمایشگاه دائمی فرش ایران درجاکارتا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نخستین فروشگاه و نمایشگاه دائمی فرش ایران شامل فرش دستباف و ماشینی تحت عنوان ‘پاسارگاد’ در جاکارتا پایتخت اندونزی افتتاح شد.

این نمایشگاه که در مکانی به مساحت ۳۱۰ متر مربع توسط یکی از ایرانیان مقیم اندونزی در جاکارتا فعالیت خود را آغاز کرده فرصت مناسبی را برای دسترسی علاقه مندان اندونزیایی به این صنعت و هنر دیرینه هنرمندان ایرانی فراهم کرده است.
در مراسم افتتاح این فروشگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، رایزن بازرگانی، کارشناس اقتصادی سفارت، کارکنان نمایندگی و تعدادی از افراد و شرکتها مقیم اندونزی حضور داشتند.
انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی در این زمینه گفت: کشور ۲۶۰ میلون نفری اندونزی با داشتن حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت توانمند از نظر اقتصادی می تواند بازار مناسبی برای محصولاتی مانند فرش بشمار آید.
وی افزود: براساس گزارشهای مرکز آمار اندونزی این کشور سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار انواع فرش و کفپوش وارد می کند که سهم کشورمان از این مقدار در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) حدود ۱۰۵ هزار دلار بوده است.
کمری درمورد علت حضور نداشتن مستقیم شرکت های ایرانی فعال در حوزه فرش در بازار اندونزی گفت : پیش از این نبود یک مرکز دائم برای عرضه فرش ایرانی و همچنین وجود واسطه هایی از سایر کشورها که در صادرات فرش ایران به اندونزی دخیل بودند و از توانمندیهای کشورمان شناخت کامل نداشتند، مانع از حضور مستقیم شرکتهای ایرانی در این بازار بودند.
رایزن بازرگانی ایران در اندونزی همچنین گفت : فرش کشورمان نتوانسته جایگاه واقعی خود را در این بازار کسب نماید. بعلاوه مواردی هم بوده که فرش ایران بصورت غیر مستقیم و از مبداء سایر کشورها به اندونزی صادر شده که در آمار واردات اندونزی از ایران منعکس نمی شود.
وی خاطر نشان ساخت : ایجاد چنین فروشگاهی توسط یک ایرانی با توجه به شناخت و ارتباطی که با تولید کنندگان فرش در داخل کشور دارد، مطمئنا ضمن حذف واسطه ها و صادرات مستقیم، می تواند فرصت مناسبی برای معرفی بهتر انواع محصولات فرش و در نتیجه افزایش صادرات این کالای ایرانی به اندونزی ایجاد کند.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات کالاهای غیر نفتی ایران به اندونزی در نیمه نخست سال جاری به ۲۴۴.۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم ۵۱ میلیون دلار در دوره مشابه سال قبل، ۳۷۷ درصد رشد نشان می دهد.
رایزن بازرگانی ایران در اندونزی در این زمینه تاکید کرد : ایران و اندونزی ظرفیتهای فراوانی برای افزایش همکاری های تجاری دارند بطوریکه در گذشته حجم روابط تجاری دو کشور به ۱.۸ میلیارد دلار نیز رسیده بود اما بعد از اعمال تحریمها این روند سیر نزولی به خود گرفت و حجم تجارت دو کشور به حدود ۱۶۰ میلیون دلار در سال ۹۲ کاهش پیدا کرد.
کمری افزود: اکنون بعد از برداشته شدن تحریم ها تحرک های اقتصادی و تجاری بین دو کشور در حال افزایش بوده و روند صعودی حجم مبادلات تجاری و رشد صادرات کشورمان به اندونزی در یکی دو سال گذشته نمایانگر این واقعیت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×