اخبار نساجی

صادرات غیرنفتی ایران ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارنامه تجارت خارجی ایران در بهار امسال نشان می دهد که عملکرد تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷و۸دهم درصد بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گمرک ایران، مجموع صادرات غیرنفتی و واردات ایران در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۵میلیارد و ۲۷۴میلیون دلار افزایش داشت و به رقم ۲۴ میلیارد و ۲۴۵ میلیون دلار رسید که سهم صادرات غیرنفتی از این رقم ۱۱میلیارد و ۸۵۹میلیون دلار و واردات ۱۲میلیارد و ۳۸۶میلیون دلار بوده است.

این ارقام نشان می دهد که صادرات غیرنفتی ایران در این مدت ۲۰ و ۵۳صدم درصد و واردات کشورمان هم ۳۵ و ۶۳صدم درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش مجموع تجارت خارجی ایران در سه‌ماهه نخست پارسال ۱۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار بود که ۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار به صادرات غیرنفتی و ۹میلیارد و ۱۳۳میلیون دلار هم به واردات اختصاص داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یادشده شامل پروپان مایع‌شده، متانول و قیر نفت بوده و عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به‌ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده‌اند.

عمده واردات کشورمان هم به‌ترتیب به گندم با سهم ۶درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون‌سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب با سهم ۳درصدی، برنج با ۳ درصد، ذرت با ۲ و ۸۶صدم درصد و کنجاله سویا با ۲ و ۴۱صدم درصد اختصاص دارد و عمده صادرکنندگان کالا به ایران هم در بهار امسال امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه و کره جنوبی بوده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×