اخبار نساجی

جزییات جدید از فساد مالی مدیرعامل مس / تامین مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی از بودجه

 

جزییات جدید از فساد مالی مدیرعامل مس / تامین مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی از بودجه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان هم مشکل قیمت‌گذاری و هم مشکل نقدینگی دارند که رفع این مشکلات بررسی خواهد شد بنابراین آن‌ها ورشکسته نیستند اما مشکل دارند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم استقبال رسمی رییس‌جمهور ایران از پادشاه عمان که در مجموعه سعدآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لیست کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی وجود دارد که قرار شد مثل قبل تا آخر سال بماند و تغییری نکند بنابراین قیمت کالاهای نهایی تغییری پیدا نخواهد کرد و تفاوت ارز مرجع تا ارز مبادله‌ای از بودجه دولت پرداخت می‌شود بنابراین برای واردکننده مثل ارز مرجع تمام می‌شود که تفاوت آن معلوم است.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد فساد مالی مدیرعامل شرکت ملی مس و پیگیری‌هایی که باید در این زمینه انجام شود، گفت: این اتفاق قبل از شروع به کار دولت اخیر رخ داده است ولی خوشبختانه منابعی که در خارج از کشور بود جمع و جور شد و مشکلی از لحاظ مالی به وجود نیامد ولی بالاخره قصوری داشتند که دادگاه باید رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا چند روز پیش نیز سخنگوی دستگاه قضا درباره تخلفات شرکت ملی مس گفت: “براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آقای پ، معاونش و همدستاتش اقدام به خروج مقدار زیادی پول آن هم به صورت غیرقانونی به خارج از کشور کرده‌اند.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محسنی اژه‌ای اعلام کرد: “اگر دستگاه قضایی در این پرونده ورود پیدا نمی‌کرد چه بسا امکان بازگرداندن مبالغ خارج شده از کشور فراهم نمی‌شد و این سرمایه‌ها تلف می‌شد.”

در همین حال خبرگزاری خانه ملت نیز درباره چگونگی دستگیری مدیرعامل شرکت مس گزارش داد که “شنیده‌ها حاکی از آن است که وی در آخرین روزهای کاری دولت دهم قصد مسافرت به ارمنستان را داشت که در فرودگاه متوجه می‌شود ممنوع الخروج است که ظاهرا علت ممنوع الخروج بودن این مدیر، موضوع جابه جایی وجوه نقدی زیاد بوده است. پوستین دوز به دلیل عدم ارائه نکردن مستندات مناسب در این زمینه هفته گذشته راهی زندان شده است.”

از سوی دیگر پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس نیز که همواره از منتقدان جدی مدیرعامل شرکت ملی مس و عملکرد وی بوده است، نیز گفت: در حال حاضر علی محمد، قائم‌مقام شرکت مس در غیاب پوستین دوز وظایف وی را انجام می دهد تا سرپرست و مدیرعامل جدید این شرکت تعیین شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×