اخبار نساجی

آمار بانک مرکزی فاش کرد:تولید ۳ میلیون و ۵۱۶ هزار بشکه نفت در هر روز امسال

 

آمار بانک مرکزی فاش کرد:تولید ۳ میلیون و ۵۱۶ هزار بشکه نفت در هر روز امسال

بانک مرکزی بالاخره آمار تولید و صادرات نفت خام در سال ۱۳۸۹ را به طور کامل منتشرکرد.

آذرجزایری: براساس این آمار ایران در سال ۸۹ روزانه ۳ میلیون و ۵۳۶ هزار بشکه نفت تولید و همچنین ۲میلیون و ۲ هزار بشکه در روز نفت صادرکرده است.

دراین بین در صورت احتساب این رقم و تاکید قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت بر کاهش ۲۰ هزار بشکه ای تولید نفت نسبت به سال گذشته،امسال روزانه ۳ میلیون و ۵۱۶ هزار بشکه نفت تولید شده و بنابر این آمار صادرات نفت خام ایران نیز به زیر ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

این درحالی است که تا پیش از امروز بانک مرکزی هنوز آمار تولید و صادرات روزانه نفت خام کشور در سه ماهه چهارم سال ۱۳۸۹ را منتشر نکرده بود و در عین حال تاکنون این بانک از انتشار آمار رسمی سال ۹۰ در این خصوص خودداری کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این آماردر حالی منتشر می شود که اواسط هفته گذشته خبرآنلاین با انتشار گزارشی از عدم انتشار آمار تولید وصادرات نفت خام از سه ماهه آخر سال ۸۹ تا کنون گلایه کرد.

از سویی دیگر در گزارش آماری بانک مرکزی در سال ۸۹ تاکید شده که در این سال تولید و صادرات روزانه نفت خام کشور با روند کاهشی نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن(۱۳۸۸) مواجه بوده است.

براساس این گزارش،در سال ۱۳۸۹، تولید روزانه نفت خام ۶ دهم درصد و صادرات روزانه طلای سیاه ۱.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

درعین حال باید متذکر شد در سال ۱۳۸۸ تولید روزانه نفت خام کشور حدود ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار بشکه در روز اعلام شده که این رقم در سال گذشته به ۳ میلیون و ۵۳۶ هزار بشکه رسیده است.

همچنین ایران در سال ۱۳۸۸ روزانه ۲ میلیون و ۲۴ هزار بشکه نفت صادر می کرده در سال گذشته این رقم به روزانه ۲ میلیون و ۲ هزار بشکه کاهش یافته است.براین اساس در سال ۸۹ نسبت به سال ماقبل آن روزانه ۲۱ هزار بشکه تولید نفت خام کشور کاهش یافته است.
درعین حال صادرات نفت خام نیز نسبت به سال ۱۳۸۸ با روند کاهش مواجه شده به نحویکه در سال ۸۹ ، ایران نسبت به سال ماقبل آن (۱۳۸۸)، ۲۲ هزار بشکه نفت کمتری صادرکرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×