اخبار فرش ماشینی

اعلام آمادگی شرکت‌های کویتی برای سرمایه‌گذاری در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با اسماعیل خضر الشطی‎ ‎مشاور نخست وزیر کویت بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران و کویت تاکید کرد‏‎.
‎به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و‎ ‎کمک‌های اقتصادی وفنی ایران ، سید شمس الدین حسینی در این ملاقات با اشاره به زمینه‎ ‎های جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشورمان، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴‏‎ ‎قانون اساسی، شرکت های خارجی می توانند در پروژه های سرمایه گذاری کشورمان مشارکت‎ ‎داشته باشند،که این موضوع فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های کویتی می‌توانند از آن‎ ‎استفاده کنند‎.

‎وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما آماده هستیم فهرستی از پروژه‌های‎ ‎سرمایه‌گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده است را به‎ ‎شرکت‌های کویتی جهت سرمایه‌گذاری ارائه کنیم‎.
‎حسینی حجم مبادلات تجاری ۵۰۰ میلیون دلاری ایران و کویت را با‏‎ ‎توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور ناکافی دانست و افزود: با توجه به حجم‎ ‎‏۲۰۰‏‎ ‎تا ۳۰۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری دو کشور با جهان، این رقم بسیار پایین است‏‎ ‎و باید در راستای افزایش مبادلات فیمابین دو کشور تلاش کرد‎.

‎وی در ادامه بر تاسیس کمیته مشترک سرمایه‌گذاری و گسترش‎ ‎همکاری‌های گمرگی و بانکی دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران آماده است همایشی در‎ ‎کویت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورمان برای سرمایه‌گذاران کویتی برگزار‎ ‎کند‎.
‎وزیر اقتصاد در عین حال با اشاره به روند مثبت خصوصی سازی و‎ ‎افزایش شاخص بورس در کشورمان یادآور شد: افزایش شاخص بورس ایران در مقایسه با سایر‎ ‎کشورها نمایانگر این است که بازار بورس ایران می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های‎ ‎برتر سرمایه‌گذاری مطرح شود‎.

‎حسینی مشارکت کویتی‌ها را برای خرید اوراق مشارکت ارزی دولتی‎ (‎صکوک) منتشر شده توسط جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد و افزود: این اوراق بر‎ ‎اساس الگوی اسلامی منتشر می‌شود و خریداران این اوراق در مسیری سرمایه‌گذاری‎ ‎می‌کنند که دارای سودی مطمئن و غیر ربوی است‎.

‎عزم جدی کویت برای گسترش روابط اقتصادی با ایران‎
“‎اسماعیل خضر الشطی”مشاور نخست وزیر کویت نیز ضمن ابراز خرسندی‎ ‎از پیشنهادات وزیر اقتصاد، بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت‎: ‎دولت کویت برای گسترش روابط اقتصادی با ایران عزم جدی دارد و در این خصوص از گسترش‎ ‎همکاری‌های گمرکی با ایران استقبال می‌کند‎.
‎وی در ادامه یادآور شد: شرکت‌های کویتی آماده سرمایه‌گذاری در‎ ‎ایران به ویژه در صنایع غذایی هستند‎.
‎مشاور نخست وزیر کویت ضمن تحسین پیشرفت‌های ایران در زمینه‎ ‎صنعتی، کشاورزی و علمی از آمادگی دولت کویت برای در اختیار گذاشتن تجربیاتش در‎ ‎زمینه بانکداری اسلامی تاکید کرد‎.‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×