اخبار نساجی

آمریکا چاره ای جز عقب نشینی از تحریم نفتی ایران ندارد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: باتوجه به اینکه سیاست تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران در عمل شکست خورده است آمریکا چاره ای جز عقب نشینی از تحریم نفتی ایران ندارد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حجت الاسلام ‘محمدرضا میرتاج الدینی’ در جمع مدیران و کارکنان صنعت نفت در پارس جنوبی، اظهار داشت: آمریکا در یک عقب نشینی آشکار، ۱۱ کشور را از تحریم نفتی جمهوری اسلامی مستثنی کرد و این به معنای واقعی شکست خوردن سیاست های خصمانه دولت آمریکا از تحریم نفتی ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا چاره ای جز این کار (مستثنی کردن ۱۱ کشور از تحریم نفتی ایران) نداشت، یادآور شد: تحریم نفتی ایران عملا شکست خورده است چرا که موقعیت جهانی جمهوری اسلامی به گونه ای است که بسیاری از کشورها تقویت دیپلماسی انرژی خود را در دریافت و تامین منابع نفتی مورد نیاز از جمهوری اسلامی می بینند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ادعای برخی کشورهای نفتی نسبت به جایگزینی نفت ایران برای تامین انرژی کشورهای مصرف کننده، افزود: کیفیت نفت ایران به گونه ای است که بسیاری از کشورها برنامه ریزی سالانه انرژی خود را بر مبنای استانداردهای موجود نفت ایران تنظیم کرده اند از این رو قطع دریافت نفت از ایران و جایگزینی دیگر منابع نفتی به راحتی امکان پذیر نیست.

میرتاج الدینی که در محل فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی سخن می گفت، خطاب به مدیران و کارکنان پارس جنوبی، ادامه داد: کار شما از جمله کارهای اساسی و جهادی در کشور است ما در حوزه صنعت نفت و گاز از کشورهای اصلی تامین انرژی جهان می باشیم از این رو باید بیش از پیش تلاش کنیم تا به هدف مورد نظر که تولید روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی است دست یابیم.

وی با اشاره به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته و پیام نوروزی امسال، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک توجه ویژه ای به این موضوع دارند؛ فرمایشات معظم له تاکیدی بر تقویت و ارتقای جایگاه مهم ایران در صحنه انرژی جهانی است.

میز تاج الدینی ادامه داد: مستثنی کردن ۱۱ کشور از تحریم نفتی ایران، واکنش دیگر کشورها مانند چین و هند را نیز در پی خواهد داشت چرا که آنان نیز بخش وسیعی از انرژی خود را از ایران تامین می کنند و این استثنا نمی تواند شامل آنان نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×