اخبار نساجی

اعتراض جایگاه داران گاز سی ان جی در حال پیگیری است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهران – مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: اختلاف میان این شرکت و جایگاه داران گازطبیعی فشرده( سی ان جی) تفاوت در نوع فروش گاز است و بدنبال انجام مذاکرات حضوری، اعتراض این صنف در حال پیگیری است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا ‘ مجتبی شیخ بهایی’ در تشریح نحوه عرضه گاز به جایگاه داران سی ان جی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت گاز طبق قرارداد گاز را حجمی، براساس متر مکعب و استانداردهای مشخص شده به جایگاه داران می فروشد.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران از قرارداد خود تخطی نکرده است ،افزود: تفاوت در خرده فروشی جایگاه داران است و در بررسی ۱۴ مورد از جایگاه ها مشخص شده که تعدادی از این جایگاه ها خرده فروشی حجمی و برخی خرده فروشی وزنی دارند.
شیخ بهایی توضیح داد: ترکیبات گاز در جایگاه های سی ان جی متفاوت است و چگالی گاز در این جایگاه ها اصلاح و براساس نوع وزن محصول تغییر می کند.

وی در خصوص اقساطی کردن قبوض جایگاه داران نیز اظهارداشت: این اقدام توجیه قانونی ندارد، چراکه جایگاه داران گاز را به صورتی نقدی می فروشند و طبق تاکید سازمان هدفمندی یارانه ها مطالبات باید نقدی دریافت شود.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه موضوع ارزش افزوده در حال پیگیری است، افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل، در صورتی که درصد کمی از گازبهای جایگاه ها پرداخت نشده باشد، تا زمان پیگیری موضوع نسبت به مدت پرداخت مساعدت خواهد شد.
شیخ بهایی میزان بدهی فعلی جایگاه داران سی ان جی به شرکت ملی گازرا ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این شرکت درصدد طراحی طرحی برای تشویق خوش حسابها در پرداخت گاز بهاء در تمام بخش ها است.
وی در خصوص میزان گاز رسانی به بخش های مختلف گفت: به طور میانگین روزانه ۱۵۸ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها ، ۷۶ میلیون متر مکعب به صنایع عمده ، ۱۰۷میلیون متر مکعب به بخش های خانگی وتجاری ، ۳۵ میلیون متر مکعب به صنایع غیر عمده و در مجموع ۳۴۰ میلیون متر مکعب گاز رسانی به بخش های مختلف صورت می گیرد.
شیخ بهایی میانگین ماهانه گاز رسانی به نیروگاه ها را درحال حاضر ۱۴۳ میلیون متر مکعب ، صنایع عمده ۷۷ میلیون متر مکعب ،خانگی وتجاری ۱۰۸ میلیون متر مکعب ،صنایع غیر عمده را ۳۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد که در مجموع ۳۲۸ میلیون متر مکعب می شود.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند، افزود: تا پایان فروردین ماه سال جاری ۸۶۹ شهر و یک هزار و ۲۳ روستا ازنعمت گاز بهره مند شدند که بدین ترتیب ضریب نفوذ گازرسانی به روستاها ۴۵ درصد و شهرها ۹۶ درصد بوده است.

** ۵۲ درصد قبوض گاز در استان تهران کمتر از ۱۰ هزار تومان است
مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ۹۴ درصد قبوض گازبهاء کمتر از ۴۰ هزار تومان است، گفت : طبق بررسی های به عمل آمده در یک دوره ۴۵ روزه تا ۲ ماهه ۵۲ درصد قبوض گازبهاء در استان تهران زیر ۱۰ هزار تومان ، ۲۸ درصد بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان ، ۱۰ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و چهار درصد بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بوده است.
به گفته شیخ بهایی۸۹ درصد قبوض گازبهای صادره سبز رنگ و کمتر از ۱۱ هزار تومان ،۱۰درصد زرد رنگ و یک درصد قرمز رنگ بوده است.

** بدهی گذشته نیروگاه ها از نرخ گازبهاء تسویه می شود
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز درخصوص بدهی نیروگاه ها بابت گازمصرفی گفت: طبق مصوبه ۱۰ تومان از میزان نرخ گاز بهاء برای تسویه بدهی گذشته نیروگاه ها به منظور تسویه حساب محاسبه خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

** تشریح گازرسانی به استان سیستان وبلوچستان
شیخ بهایی گفت : شهر ایرانشهر در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز شده و ۸۰ کیلومتر تزریق گاز صورت گرفته است و یک هزار مشترک در حال بهره برداری از گاز هستند.
وی افزود: از ۱۰۰ کیلومتر طرح شبکه گذاری در شهر بم پور ۶۵ کیلومتر عملیاتی شده ، شهر دلکان مطالعات شبکه گذاری نهایی و در مسیر انتخاب پیمانکار است ، شهر خاش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در فاز اول ۸۲ کیلومتر و در فاز دوم برای ۲۰ کیلومتر شبکه گذاری، پیمانکار انتخاب شده است.
شیخ بهایی اظهارداشت: برای شهر زاهدان یک هزار و۲۰۰ کیلومتر شبکه گذاری طراحی شده که برای فاز اول ۵۲ کیلومتر پیمانکار انتخاب و تاکنون ۳۰ کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز در مسیر انتخاب پیمانکار است.

وی تصریح کرد: شهر زابل به ۵۰۰ کیلومتر شبکه گذاری نیاز دارد که در مسیر انتخاب پیمانکار است و از ۲۶ خرداد ماه جاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
شیخ بهایی افزود: مطالعات شبکه گذاری شهر چابهار در حال اجرا و برای شهرهای کنارک،نیک شهر طراحی شبکه و مطالعات در حال انجام است.
مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران بابیان اینکه مطالعات شبکه گذاری شهرهای سراوان زابلی ، سیب ، سوران و میرجاوه آماده بوده و این هفته اجرایی خواهد شد، گفت: نیروگاه زاهدان تا دو ماه آینده به شبکه گاز متصل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×