اخبار فرش ماشینی

دموتکس ۲۰۱۴ آلمان؛ باز تعریفی از آینده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۴ از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ ژانویه برگزار میشود و در واقع سال نو تولیدکنندگان فرش و کفپوش از سراسر جهان با شروع این نمایشگاه تحویل می شود. در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ مثل سالهای گذشته تعداد شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه باز هم افزایش خواهد یافت. از این نمایشگاه که بی شک نمایشگاه شماره یک فرش و کفپوش دنیاست بالغ بر ۱۴۰۰ شرکت از ۶۰ کشور جهان و نزدیک به ۵۰ هزار نفر بازدیدکننده استقبال می کنند. همانطوری که حتماً می دانید دموتکس فقط یک نمایشگاه تجاری صرف نیست و در واقع مجموعه ای از رویدادهای موازی است که با جمع کردن تمام فعالان و افراد شاخص این صنعت در سراسر جهان، جهت گیری های آینده صنعت فرش و کفپوش را مشخص می کند. از مهمترین رویدادهای موازی نمایشگاه دموتکس می توان به رویدادهای زیر اشاره کرد :

▼ Innovation Domotex Area

در این رویداد مهم که توسط آرشیتکت بسیار مشهور آلمانی به نام “یورگن مایر” رهبری خواهد شد، در واقع محلی برای ارائه نوآوری و کارهای جدید طراحان و آرشیتکت ها در رابطه با صنعت کفپوش و تلفیق آن با معماری و ساختمان فراهم خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

▼ گردهمایی کفپوش های چوبی

در این گردهمایی به مسائل مختلفی پیرامون انواع کفپوش های چوبی و آینده این صنعت تا سال ۲۰۲۵ پرداخته خواهد شد. در کنار این سمینار به مسائلی در رابطه با معماری ساختمان ها در فضاهای کوچک نیز پرداخته خواهد شد. جمعیت کشور آلمان در حال افزایش است در حالی که فضاهای مسکونی در شهرهای آلمان کم و کم تر می شود بنابراین یکی از چالش های جدید طراحان در آینده ایجاد سبک تازه ای از زندگی در فضاهای کوچک خواهد بود بطوریکه بتواند در عین کوچک بودن همه امکانات لازم برای زندگی فرد را در نظر گرفته و از احساس دلتنگی و … بکاهد. در این سمینار موسسه تحقیقاتی Max Hort آلمان به ارائه مستنداتی در این رابطه خواهد پرداخت.

▼ تولید فرش در آناتولیا

یکی از بخش های جالب نمایشگاه دموتکس که جای بسی تامل برای مسئولین کشور ایران دارد همین بخش است. جایی که نمایشگاه دموتکس بخش خاصی را برای معرفی فرش های دستباف و ماشینی ترکیه به جهانیان در نظر گرفته است. با توجه به اینکه ترکیه در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع کفپوش ها به ویژه فرش ماشینی در جهان می باشد و ۴۰ درصد فرش های ماشینی جهان (Area Rugs) در شهر قازیان تپ ترکیه  تولید می شود این موقعیت بی نظیر جهت معرفی این شهر و فرش ترکیه در نظر گرفته شده است. یکی از دلایلی که توسط برگزارکنندگان نمایشگاه برای ایجاد این بخش ذکر می شود تعداد بسیار زیاد شرکت های ترکیه ای حاضر در نمایشگاه دموتکس است و دیگر اینکه ترکیه و شهر استانبول میزبان نسخه خاورمیانه ای نمایشگاه دموتکس است.

◄ مسابقه Carpet Design Award

شاید یکی از مهمترین و قدیمی ترین بخش های نمایشگاه دموتکس هانوفر که علاقمندان بسیار زیادی دارد همین بخش و انتخاب بهترین فرش های دنیا در ۱۰ شاخه گوناگون باشد. در این بخش همواره شرکت های ایرانی، طراحان ایرانی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور که به کار و حرفه تولید فرش مشغول هستند توانسته اند یکی از جوایز مهم را کسب کنند و در بین آنها شرکت فرش ذوالانواری پیشرو است.

منبع : شماره ۲۱ مجله کهن

شماره اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×