اخبار نساجی

چه کسانی می‌توانند مجوز برپایی نمایشگاه بگیرند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چه کسانی می‌توانند مجوز برپایی نمایشگاه بگیرند؟

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران از اولویت تشکل‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مربوط به آنها خبر داد.
مهرداد جلالی‌پور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف چگونه به شرکت‌ها یا تشکل‌های تخصصی واگذار می‌شود؟ گفت: امسال دستورالعملی را تهیه و ابلاغ کردیم که براساس آن تشکل‌ها و شرکت‌های خدمات نمایشگاهی صاحب صلاحیت می‌توانند وظیفه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف را بر عهده گیرند.

او با بیان اینکه در واگذاری وظیفه برگزاری نمایشگاه‌ها مهم داشتن صلاحیت از سوی برگزارکننده است، افزود: به تشکل‌هایی نیز که دارای صلاحیت‌های لازم بوده و از استانداردهای برگزاری نمایشگاه برخوردارند مجوز برگزاری نمایشگاه داده می‌شود. همچنین در بین تشکل‌ها و شرکت‌های خدمات نمایشگاهی دارای صلاحیت، اولویت واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه با تشکل‌ها است.

وی افزود: متقاضیان دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه در فرایندی تائید صلاحیت می‌شوند و اگر طرح آنها توجیه داشته باشد مجوز برگزاری نمایشگاه به آنها داده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته نمایشگاه‌ها عمدتا با زمینه‌های یکسان اما با رویکردهای مختلف برگزار می‌شوند، در پاسخ به این سوال که با توجه به محدود بودن تقویم برگزاری نمایشگاه‌ها در تهران امتیاز برگزاری نمایشگاه‌های پایتخت به چه شکلی واگذار می‌شوند؟ توضیح داد: جغرافیای نمایشگاهی کشور را باید سراسری دید. اینکه تمرکز برگزاری همه نمایشگاه‌ها فقط در تهران باشد سیاست درستی نیست. در کشور پیشرفته‌ای مانند آلمان بسیاری از شهرهای این کشور مانند مونیخ، هانوفر، فرانکفورت و دوسلدورف دارای سایت‌های نمایشگاه‌های مختص به خود بوده و برگزاری نمایشگاه‌ها در این شهرها پراکنده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جلالی‌پور درباره مدت زمان مجوز برگزاری نمایشگاه توسط شرکت‌ها یا تشکل‌ها نیز گفت: در این زمینه مهم رعایت استانداردهای برگزاری نمایشگاه توسط برگزار‌کننده است. ممکن است مجوز یک برگزارکننده نمایشگاه به دلیل رعایت استانداردها تا چند سال نیز تمدید شود.

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران درباره تقویم نمایشگاهی سال ۱۳۹۳ نیز گفت: ۵۰ درصد از تقویم نمایشگاهی سال آینده قطعی شده و مابقی تقویم نیز تا پایان امسال نهایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیشتر رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در اتاق بازرگانی تاکید کرده بود که از این پس تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی برای برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با آنها از اولویت برخوردارند. موضوعی که محسن جلال‌پور، نائب رئیس اتاق ایران و عضو هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز بر آن تاکید کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×