اخبار نساجی

اصلاحات ساختاری در صندوق بین المللی پول

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک منبع آگاه تاکید کرد: صندوق بین المللی پول به زودی اصلاحات ساختاری جدیدی را در این نهاد مالی اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس یک منبع آگاه در صندوق بین المللی پول تاکید کرد: هیات مدیره این صندوق با اجرای اصلاحات ساختاری با هدف ارتقای حق رای و سهم کشورهای در حال توسعه و نو ظهور مثل چین و برزیل در این نهاد مالی موافقت کرده است .

بر اساس این گزارش اجرای این طرح موجب خواهد شد تا نقش پر رنگ اروپا در مدیریت و ریاست بر صندوق بین المللی پول تا حد زیادی کاهش یابد . بر اساس یک رسم و سنت قدیمی رئیس صندوق بین المللی پول از سوی اروپا و رئیس بانک جهانی از سوی آمریکا تعیین می شوند.

این مساله با انتقاد شدید کشورهای در حال توسعه و نو ظهور روبرو شده است . کشورهای نو ظهور مثل چین برزیل روسیه و هند خواستار افزایش حق رای و مشارکت این کشورها در نهادهای مالی بین المللی هستند.

سخنگوی صندوق بین المللی پول در مصاحبه با فرانس پرس این مطلب را تایید کرد ولی حاضر به ارائه توضیحات بیشتری در این خصوص نشده است.

بر این اساس پیشنهاد اجرای اصلاحات ساختاری در صندوق بین المللی پول از سوی پائولو نوگوریا باتیستا نماینده برزیل در صندوق ارائه شده و از سوی اکثر اعضای هیات مدیره صندوق بین المللی پول مورد حمایت قرار گرفته است . این پیشنهاد در حالی مطرح شده است که صندوق بین المللی پول قصد دارد میزان منابع مالی خود را ۵۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد . در حالی که نقش و قدرت اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه جهان طی سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است ولی سهم آنها در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به هیچ وجه با قدرت اقتصادی این کشورها تناسب ندارد . به عنوان مثال سهم بلژیک هم در صندوق بین المللی پول هم اکنون بیشتر از برزیلی است که ششمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×