اخبار نساجی

افزایش ۴۰ درصدی نرخ بنزین در دستور کار دولت

 

افزایش ۴۰ درصدی نرخ بنزین در دستور کار دولت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تصمیم دولت برای افزایش نرخ بنزین خبر داد و گفت: با وجود اینکه نرخ بنزین هرساله می‌تواند فقط ۲۰ درصد افزایش یابد ولی دولت قصد دارد افزایش قیمت سال گذشته و امسال را به یک‌باره اعمال کند

سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر اینکه طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت فقط می‌تواند سالانه ۲۰ درصد بر قیمت بنزین بیفزاید، افزود: دولت تفسیر متفاوتی از قانون  هدفمندییارانه ها دارد.

نماینده مردم قروه و دهکلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این دلیل که دولت سال گذشته افزایش قیمتی را در بنزین اعمال نکرد، قصد افزایش ۴۰ درصدی نرخ بنزین را دارد.
وی یادآور شد: این تصمیم دولت درحالی است که شیب اولیه قیمت بنزین بسیار تند بسته شده و این افزایش قیمت به اندازه سه فاز هدفمندی بوده و در واقع از ۲۰ درصد سال اول تجاوز داشته است.
حسینی تأکید کرد: اگر دولت بخواهد مطابق قانون‌عمل کند و پنج ساله نرخ بنزین را به نرخ فوب خلیج فارس برساند، باید در هرساله ۱۰ درصد به بنزین اضافه کند.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اگر نرخ بنزین ۴۰ درصد افزایش یابد مردم با بنزین ۹۸۰ تومانی باک‌های ماشین خود را پر می‌کنند واگراین افزایش قیمت ۲۰ درصد باشد، مردم بنزین ۸۴۰ تومانی می‌زنند.
این در حالی است که براساس اظهارات رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور، از روز گذشته کد جدیدی برای پرداخت هزینه سوختگیری در نرم افزارهای جایگاه ها اضافه شده که هنوز مشخص نیست این کد به چه منظوری اضافه شده ولی چیزی که مشخص است این کد برای نرخ جدید بنزین افزوده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×