اخبار نساجی

تحریم نفت ایران محبوبیت اوباما در آمریکا را کاهش داد

 

تحریم نفت ایران محبوبیت اوباما در آمریکا را کاهش داد

خبرگزاری فارس: تازه ترین نظرسنجی های انجام شده در آمریکا نشان می دهد میزان محبوبیت باراک اوباما رییس جمهور این کشور به علت افزایش قیمت بنزین به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس طبق نظرسنجی جدیدی که روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای‌ بی‌ سی نیوز در آمریکا انجام داده‌اند ، مشخص شد اکثریت مردم این کشور معتقدند باراک اوباما اقتصاد آمریکا را به خوبی اداره نمی‌کند .

همزمان با افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ، برای اولین بار طی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما حدود دو سوم از پاسخ‌ دهندگان به این نظرسنجی با عملکرد رئیس جمهور به شدت ابراز مخالفت کرده‌اند .تحریم نفت ایران قیمت جهانی نفت را ۲۰ درصد افزایش داداه است. قیمت بنزین در آمریکا نیز تاکنون ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش طبق نتایج این نظرسنجی حدود ۵۰  درصد از پاسخ‌ دهندگان به شدت با عملکرد اقتصادی باراک اوباما مخالف هستند . از مجموع پاسخ‌ دهندگان حدود ۵۲  درصد نیز با عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مورد قیمت  بنزین و گازوئیل به شدت مخالف‌ هستند و فقط ۱۴ درصد از عملکرد وی در این زمینه دفاع می‌کنند . در مجموع حدود ۵۹ درصد از پاسخ ‌دهندگان در مورد عملکرد اقتصادی باراک اوباما نظر منفی دارند  . به نظر می‌رسد واکنش افکار عمومی در آمریکا تا حدی به مواضع سیاسی احزاب نیز بستگی داشته باشد . این نظرسنجی نشان می‌دهد که طرفداران حزب دموکرات در آمریکا کمتر از طرفداران حزب جمهوری‌ خواه در این کشور از تصمیم مربوط به افزایش قیمت  بنزین و گازوئیل شکایت دارند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طبق نتایج این نظرسنجی ، موقعیت و محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در زمینه‌ های دیگر نیز به نسبت نظرسنجی‌ های قبلی بد‌تر شده است . حدود ۶۳ درصد از پاسخ ‌دهندگان در مورد عملکرد باراک اوباما در زمینه کسری بودجه کشور نظر منفی داده‌اند و فقط ۱۶ درصد به شدت از عملکرد وی در این زمینه دفاع کرده‌اند . حدود ۴۸ درصد نیز با سیاست انرژی دولت باراک اوباما مخالفت کرده‌اند . در مورد جنگ افغانستان نظر پاسخ‌ دهندگان تقریبا به طور مساوی در تایید یا انتقاد از باراک اوباما تقسیم شده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×