اخبار فرش ماشینی

استقبال عمانی‌ها از فرش‌های تولید ایران در نمایشگاه مسقط

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پایگاه خبری عمان تریبیون طی گزارشی از نمایش فرش های ایرانی در مسقط نوشت: عمانی‌ها از فرش های دستباف و ماشینی ایران در این نمایشگاه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عمان تریبیون، فرش هایی با طرح ها، جنس ها و سایزهای مختلف، ستاره نمایشگاه ایران سولو در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسقط بودند که روز شنبه به اتمام رسید.

بسیاری از شهروندان عمانی مقابل غرفه یک شرکت تجمع کرده بودند تا کیفیت فرش تبریز را از نزدیک مشاهده کنند.

یکی از فرش های جذاب ارائه شده در این نمایشگاه، یک فرش بزرگ پشمی و ابریشمی با طرحی گلدار بود که قیمت آن ۹۰ هزار ریال عمان بود. مالک یک غرفه گفت: «۵ سال طول کشیده تا این فرش بافته شود. در این فرش دستباف از رنگ های طبیعی استفاده شده و به همین دلیل این فرش اینقدر گران قیمت است.» وی افزود، یک فرش دیگر هم داشتیم که قیمت آن بالاتر از ۹۰ هزار ریال بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه گفت: «ما در این نمایشگاه استقبال خوبی را شاهد بودیم. مشتریانی هستند که تمایل دارند هر قیمتی را بابت فرش های نفیس بپردازند.»
این شرکت ایرانی به دلیل ارائه گران قیمت ترین فرش های جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. «ما فرشی داریم که قیمت آن ۱.۴۶ میلیون ریال عمان است. این فرش ۱۸۰ گره، از ابریشم بافته شده و ۴ استادکار ۷ سال زمان برای بافتن آن صرف کرده اند. این فرش در لندن به نمایش گذاشته شد.»

یکی از بازدید گنندگان از این نمایشگاه گفت: «هرچند من پول کافی ندارم تا این فرش را بخرم، اما این شانس را دارم تا با پای برهنه روی این فرش ۹۰ هزار ریالی راه بروم و با آن عکس بگیرم» در طول برگزاری نمایشگاه، بازدیدکنندگان برای گرفتن عکس یادگاری با فرش های زیبای ایرانی مراجعه می کردند.

غرفه های عرضه کننده فرش های ماشینی ایران نیز در این نمایشگاه با اقبال خوبی مواجه بود. این فرش ها که از پلی استر و ابریشم مصنوعی بافته شده اند، بین یک تا ۵۰۰ ریال قیمت گذاری شده بودند. یک فروشنده ایرانی در این باره گفت: «محصولات ما از اکریلیک و ابریشم مصنوعی بافته شده است و در جریان این نمایشگاه فروش بسیار خوبی داشت. همچنین تقاضای بالایی برای قالیچه های ما وجود دارد.»

یک تاجر عمانی گفت: «من فرش های عالی ای با قیمت خوب خریداری کردم. طرح های آنها واقعا جالب بود. در حقیقت آنها نسخه هایی از طرح های قرن شانزده هستند.»

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×