اخبار نساجی

بحران بدهی اروپا بلای جان اقتصاد ژاپن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نخست وزیر ژاپن در مصاحبه‌ای با داوجونز نیوزوایر بحران بدهی اروپا را بزرگترین خطر برای اقتصاد ژاپن خواند و از آن به عنوان عامل افزایش ارزش ین نام برد.

یوشیهیکو نودا گفت در حاشیه بودن و نظاره کردن پرمخاطره است. این بحران تنها مربوط به اروپا نیست و ممکن است به اقتصاد جهانی سرایت کند و بزرگترین عامل ریسک تنزلی برای اقتصاد ژاپن است.

وی که ماه جاری در نشست گروه هشت شرکت خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد در مورد راههای مقابله با این بحران با رهبران دیگر مذاکره کند و خاطرنشان کرد ژاپن با تعهد ۶۰ میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول برای افزایش منابع مالی این سازمان، مشارکت خود را انجام داده است.

نودا اظهار کرد درحالیکه اروپا باید به سهم خود تدابیری را برای جلوگیری از سرایت بحران در پیش بگیرد، کشورهای دیگر نمی توانند بی تفاوت بمانند.

نخست وزیر ژاپن گفت مقامات این کشور به دقت افزایش اخیر ارزش ین را تحت نظر دارند. دلار به دلیل تجدید نگرانیها در مورد بحران بدهی اروپا، اخیرا به پایین ۸۰ ین رسیده است با اینهمه تسهیل اعتبار از سوی بانک ژاپن در ماه فوریه موجب افزایش دلار به بالای ۸۴ ین شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارزش بالاتر ین توان رقابت صادرات ژاپنی را کم کرده و ارزش درآمد خارجی شرکتهای ژاپنی را کاهش می‌دهد. برای ممانعت از افزایش ارزش ین، نودا احتمال اقدام یک طرفه ژاپن در آینده را منتفی ندانست. نودا همچنین به بانک مرکزی ژاپن برای کمک به مقابله با افزایش مکرر ارزش ین روی آورده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×