اخبار فرش ماشینی

استعدادیابی خوشه صنعتی پوشاک مشهد پایان یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مرحله استعدادیابی از خوشه صنعتی پوشاک مشهد به پایان رسید.
مسعود مهدی‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد افزود: مشهد درصد قابل ملاحظه‌ای از صنایع استان را در خود جای داده است و نگاهی به آمار نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد صنایع پوشاک نیز در محدوده جغرافیایی شهرستان مشهد قرار گرفته‌اند.

معاون شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درباره آمار واحدهای تولیدی در صنعت پوشاک مشهد گفت: هم‌اکنون علاوه بر ۳۵ واحد صنعتی با پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع و معادن، ۷۰۲ واحد کارگاهی دارای پروانه رسمی از اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد با اشتغالی بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۶ نفر مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: فعالان اصلی این صنعت را تولیدکنندگان پوشاک تشکیل می‌دهند که می‌توان آنها را به شش دسته تولیدکنندگان دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع و معادن، دارای پروانه از اتحادیه‌های تولیدکنندگان پوشاک، دارای پروانه از اتحادیه خیاطان مردانه مشهد، دارای پروانه از اتحادیه خیاطان زنانه مشهد، دارای پروانه بهره‌برداری از اتحادیه پیراهن‌دوزان مردانه مشهد و تولیدکنندگان فاقد مجوز تقسیم کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نیروی انسانی، بازار و تامین مواد اولیه را می‌توان به عنوان ظرفیت‌ها در بخش تولید پوشاک دانست و از این رو می‌توان تعداد ۲ هزار و ۵۵۷ واحد فعال کسب و کار و ۱۵‌هزار نفر شاغل در این بخش از صنعت را، به ‌صورت اشتغال دائم و فصلی برآورد کرد.
وی به معیارهای اصلی برای اهمیت دادن به خوشه صنعتی پوشاک مشهد اشاره کرد و گفت: گردش مالی بالا به ‌دلیل تمرکز جغرافیایی کارگاه‌های تولیدی، برخورداری از فرصت‌ها و تهدیدهای یکسان و عدم توسعه یافتگی این صنعت در مقایسه با سایر کشورها، از جمله مزایای توسعه خوشه صنعتی پوشاک است.
مهدی‌زاده در مورد مسائل زیست‌محیطی موجود در خوشه خاطر نشان ساخت‌: به‌ طور کلی صنعت پوشاک مسائل محیط زیستی ویژه‌ای نداشته و می‌توان نسبت به استقرار واحدهای آن در خارج شهر (همانند شهرک‌های صنعتی‌)، در حومه و یا حتی در داخل شهر و نزدیک به بازارهای فروش اقدام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×