اخبار فرش ماشینی

استاندارد مواد رنگرزی و پیگمنت ها اجباری شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اجرای استاندارد شماره ۷۷۲۹ تحت عنوان رنگرزی و پیگمنت های مورد مصرف در صنعت نساجی را از تاریخ ۱۵/۱/۸۸ اجباری اعلام کرد .
روابط عمومی موسسه استاندارد اعلام کرد : در اجرای مصوبات یکصد و ششمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ ۲۵/۲/۸۵ و با توجه به مفاد تبصره ۱ ماده ۶قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب ۱۳۷۱ بدین وسیله اجرای اجباری استاندارد ملی ایران به شماره ۷۷۲۹ تحت عنوان ” نساجی_مواد رنگرزی و پیگمنت های مورد مصرف در صنعت نساجی _ویژگی ها” را از تاریخ ۱۵/۱/۸۸ اجباری اعلام و مراتب را جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی اگهی می نماید.‏

الزامات قانونی شامل:
الف-نشانه گذاری فراورده هایی که استاندارد انها اجباری شده با علامت استاندارد الزامی است و عرضه و فروش فراورده های مزبور بدون علامت استاندارد ممنوع خواهد بود.
ب-علامت گذاری فراورده های مشمول مقررات استاندارد اجباری مستلزم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد است.
پ-اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد به واحدهای تولیدی منوط به تامین شرایط عمومی تولید و انطباق کیفیت فراورده با استاندارد مربوطه است.
ت-واردات کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیتی پایین تر از استاندارد ملی
یا استاندارد مورد قبول منوط به تشخیص سازمان بوده و ورود اقلام تایید نشده ممنوع میباشد .
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مرکز به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مراجعه نمایند.    

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×