اخبار نساجی

تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها

 

تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اعلام تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها از ارسال تعدادی از این محصولات به استان‌های در معرض آلودگی گرد و غبار خبر داد.

دکتر نسرین سلطان‌خواه در حاشیه مراسم هفته‌ی پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: تولید ماسک‌های دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها تا زیر ۱۰ میکرون که امکان تنفسی خوبی داشته و قابل شست‌وشو هستند، در حال حاضر به مرحله‌ی تولید انبوه و استفاده رسیده‌اند که توسط بخش‌های دانش بنیان کشور تهیه و تاییدیه‌های لازم را از آزمایشگا‌ه‌های مورد اعتماد سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند.

سلطان‌خواه تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها را تجربه موفق همکاری بین دستگاهی عنوان کرد و گفت:‌ دانش و فناوری این دستگاه و ماسک توسط بخش خصوصی کشور بومی شده که امیدواریم بخش کوچکی از معضل ریزگردها را رفع کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: اصل دانش تولید ماسک و دستگاه جاذب ریزگردها، فیلترهایی است که بر پایه‌ی فناوری نانو ساخته شده و قابلیت شست‌وشو دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین مهندس محمدی‌زاده، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که ماسک و دستگاه جاذب ریزگردها از نظر استفاده از فناوری‌های نوین مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است، ادامه داد: البته مردم باید بدانند که این دو محصول در فضاهای بسته جواب می‌دهد و مناطق در معرض گرد و غبار می‌توانند در مدارس، بیمارستان‌ها و ادار‌ها هم از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: این ماسک و دستگاه قادر به جذب ذرات تا ده میکرون است؛ اما سازمان حفاظت محیط زیست، سفارش تولید ماسک و دستگاه‌ جاذب ذرات کوچک‌تر از ده میکرون را داده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را برای خرید این ماسک و دستگاه جهت استفاده در فضاهای بسته‌ دستگاه‌های اجرایی و مدارس طرف قرارداد دولت در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که دولت برای این طرح در نظر گرفته است، بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی دارد. اما توصیه‌ی ما این است که دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده در کارخانه‌ها در بودجه‌ی عمومی خود اعتبار خاصی را برای خرید این ماسک و دستگاه در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، در مراسم هفته‌ی پژوهش سازمان محیط زیست تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفاظت محیط زیست امضاء شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×