اخبار نساجی

روحانی: بهبود روابط ایران و ترکیه برای کل منطقه اهمیت دارد

 

رئیس‌جمهور با اشاره به عزم ایران و ترکیه برای افزایش سطح روابط، گفت: در سفر به ترکیه، اولین جلسه مشترک دو کشور در سطح عالی وزیران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی پیش از عزیمت به ترکیه، در جمع خبرنگاران یادآور شد: در سفر آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران توفیقی شد که سطح روابط از لحاظ کیفی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: طی آن سفر قرار شد در سفرهای مهم دوجانبه، کمیسیون عالی مشترک یا هیأت دولت دو کشور بصورت مشترک بین ایران و ترکیه برگزار شود و وزیران دو کشور دور هم جمع شوند تا مسائل مهم این کشورها در این شورا و در سطح عالی وزیران بررسی شود که این کار به معنای اراده دو کشور برای توسعه روابط همه‌جانبه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت روابط با ترکیه برای ایران، گفت: ترکیه یکی از کشورهای بسیار مهم منطقه و همسایه غربی ایران است که از سال‌های گذشته با این کشور دارای روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی بوده‌ایم. یکی از برنامه‌های دولت جدید، استحکام روابط با همسایگان است که از روزهای اول کار دولت مدنظر داشته‌ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روحانی در ادامه به سفر مقامات عالیرتبه ترکیه به ایران اشاره کرد و گفت: در سفر نخست‌وزیر ترکیه به ایران سندهای همکاری بین دو کشور امضا شد و برای توسعه روابط، مسائلی مطرح و قرار بر این شد که ادامه مباحث، در سفری که به ترکیه داریم دنبال شود.

وی با بیان اینکه “در این سفر درباره روابط دوجانبه اقتصادی بویژه در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز، برق و راه گفت‌وگو خواهیم کرد”، افزود: در زمینه مسائل گمرکی، فرهنگی و توریستی، اسنادی برای همکاری‌های امنیتی و سیاسی بین دو کشور امضا خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “ایران و ترکیه دارای موقعیت ژئوپولیتیک در منطقه هستند”، گفت: ایران و ترکیه در کنار هم، یعنی وصل کردن خاورمیانه و دریای عمان به دریای سیاه و دریای مدیترانه و اتصال اقیانوس هند به اقیانوس اطلس؛ بنابراین بهبود روابط دو کشور برای توسعه کل منطقه اهمیت بسزایی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه “ایران و ترکیه هر دو همسایه سوریه و عراق هستند”، یادآور شد: در ماه‌های اخیر شاهد بروز تحولات مثبت در منطقه از جمله در عراق و سوریه بوده‌ایم و لازم است در همه زمینه‌ها از جمله در مسائل مربوط به شمال آفریقا، فلسطین و خاورمیانه همکاری بین دو کشور انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این سفر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و تروریسم از اهداف مهم ما در منطقه و جهان است و با همه کشورهای دوست در این زمینه گفت‌وگو می‌کنیم تا همکاری عملیاتی داشته باشیم. بنابراین در این سفر نیز برای مبارزه با خشونت، تروریسم، فرقه‌گرایی و افراطی‌گری با مقامات ترکیه بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×