اسلاید شو

فرش ۳ بعدی، مرزی برای خلاقیت نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولید فرش ۳بعدی(برجسته) توسط ماشین و به صورت خودکار دیگر یک رویا نمی‌باشد بلکه واقعیتی قابل تولید است. تمامی تولید کنندگان فرش که امروزه رمز موفقیت خود را فقط در ایجاد تنوع و نوآوری در‎ ‎محصول می‌دانند با استفاده از نوآوری ویژه شرکت بوریا می‌توانند خلاقیت را به بالاترین حد رسانده و فرش‌های سه بعدی تولید نمایند. مجموعه کاملاً بی‌نظیر شرکت بوریا‌، یعنی روبات فرش‌باف به همراه نرم‌افزار طراحی فرش ویرایش روبات، قابلیتی را برای تمامی تولیدکنندگان و علاقمندان صنعت فرش به ارمغان آورده است تا بتوانند به آسانی جلوه‌های ۳بعدی را در فرش ایجاد نمایند.

فرش ۳بعدی ( فرش با ارتفاع پایل متغیر) امروزه از جمله نوآوری‌های مورد توجه در صنعت فرش مدرن و مبتنی بر مد می‌باشد. فرش‌های مدرن و مبتنی بر مد که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان خریداران فرش و کفپوش یافته است همواره با تغییر و نوآوری همراه می‌باشند. جدیدترین نوآوری در تولید اینگونه از محصولات، امکان ایجاد افکت ۳ بعدی یا فرش با ارتفاع پایل متغیر است که جلوه‌های بدیعی را برروی فرش ایجاد می‌کند. امکان بهره‌مندی از انواع مختلف نخ، حتی نخ فانتزی، سبب می‌گردد این افکت جلوه بیشتری یافته و بیشتر از پیش مورد توجه خریداران قرارگیرد. این جلوه توانسته است در بازار رقابتی امروزه ارزش افزوده قابل توجهی را برای تولیدکنندگان خود به ارمغان آورد.

در کنار مزایای این نوع فرش همواره مشکلاتی در زمینه تولید وجود داشته که سبب می‌گردید تولید متنوع و گسترده آن امکان‌پذیر نباشد. از جمله مشکلات تولید پیش از ارائه راهکارهای شرکت بوریا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱. تولید‏ افکت ۳بعدی برروی فرش نیازمند دقت بالا در ایجاد یکنواخت نخ پایل است. تغییر ارتفاع پایل جهت ایجاد بُعد باید به صورت یکنواخت، بدون ایجاد تغییراتی ناهمگون صورت پذیرد‎.‎‏ زیرا ارتفاع پایل نایکنواخت نتیجه را کاملاً معکوس نموده و فرش تولیدی جلوه خود را نخواهد داشت. لذا طراحان و پرسنل تولید جهت ایجاد این افکت باید بسیار دقیق عمل نموده که این خود سبب افزایش زمان طراحی و تولید به‌صورت قابل توجهی می‌گردد. ‏

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲. از‏ دیگر مشکلات تولید، تفاوت محصول نهایی با طرح اولیه از لحاظ زیبایی و کیفیت است. زیرا محصول نهایی به پارامترهای تولید، مواد اولیه، چگونگی ایجاد تغییرات در طول پایل و سایر عوامل بستگی دارد. تصور افکت ۳بعدی پیش از تولید، طراحان را با مشکل مواجه می‌سازد که این امر سبب می‌گردد تا تنها پس از تولید ارزیابی نهایی فرش انجام گردد. ‏

۳. در‏ نهایت بافت فرش ۳ بعدی با سرعت تولید قابل قبول و حذف پیچیدگی‌های تولید از دیگر مشکلات پیش روی تولید کنندگان است.

با استفاده از مجموعه بی‌نظیر شرکت بوریا، نرم‌‌افزار طراحی فرش و روبات فرش‌باف، تمامی مشکلات پیش‌روی این نوع تولید مرتفع گردیده است. امکان طراحی دقیق و بی‌عیب افکت ۳بعدی به همراه شبیه سازی فرش به‌صورت ۳بعدی از جمله توابعی است که به منظور پاسخگویی به مشکلات تولیدکنندگان در نرم‌افزار طراحی بوریا ایجاد شده است. با استفاده از توابع خاص طراحی می‌توان به آسانی لایه‌های گرافیکی به منظور یکنواختی افکت ۳ بعدی طراحی نمود. از این رو تغییر ارتفاع پایل به صورت یکنواخت تعریف و توسط روبات اجرا می‌گردد. همچنین شبیه سازی فرش به صورت ۳بعدی که ویژگی منحصر بفرد نرم‌افزار طراحی فرش بوریا در سطح بین‌‌المللی می‌باشد، این امکان را بوجود می‌آورد تا فرش پیش از تولید شبیه‌سازی شده و اثر ۳بعدی مشاهده گردد.

در کنار قابلیت‌های نرم‌افزار، امکانات سخت‌افزاری روبات نیز سبب می‌گردد تا فرش با سرعت بدون نیاز توقف دستگاه بافته شود. واحد تافت با ویژگی بافت فرش به صورت ۳ بعدی که بنابر درخواست مشتریان بر روی دستگاه نصب می‌گردد این قابلیت را ایجاد می‌کند تا پس از دریافت فایل اقدام به تولید فرش نماید.  فقط کافی است طراحان فایل مورد نظر را به صورت ۳ بعدی طراحی نموده و تبدیل به فایل روبات نمایند. پس از انتقال فایل مذکور به روبات از طریق شبکه یا حافظه جانبی روبات بدون نیاز به توقف یا دخالت کاربر اقدام به تولید فرش به‌صورت ۳بعدی می‌نماید.

تمامی قابلیت‌های اضافه شده به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در راستای ارتفاء کیفی و کمی محصولات بین‌المللی بوریا می‌باشد. این نوآوری و بهبود، همواره محصولات بوریا را در بازارهای بین‌المللی مطرح نموده و سبب موفقیت شرکت بوریا در این بازار شده به صورتیکه چندین سفارش جهت تجهیز و یا راه اندازی روبات با پشتیبانی مجموعه فوق از کشور ترکیه به شرکت بوریا ارائه گردیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×