اخبار نساجی

رشد پایان هفته معاملات فرابورس

 

رشد پایان هفته معاملات فرابورس

بازار فرابورس ایران آخرین روز کاری هفته را بار رشد چشمگیر معاملات سپری کرد، به طوری که حجم کل اوراق مبادله‌شده در این بازار با ۱۵۳ درصد رشد به بیش از ۳۲ میلیون سهم رسید.

به گزارش خبرنگار ما، به دنبال رشد حجم معاملات مزبور، ارزش‌ کل سهام جابه‌جا شده در فرابورس نیز با ۱۳ میلیارد ریال افزایش نسبت به روز سه‌شنبه، رقم ۸/۱۶۶ میلیارد ریال را به ثبت رساند که معاملات بیمه پاسارگاد بیشترین نقش را در رشد مزبور داشت.

در این روز ۲/۲۲ میلیون سهم بیمه پاسارگاد به ارزش ۴۳ میلیارد ریال خرید و فروش شد و در پایان هر سهم آن با ۲۵/۱ درصد افزایش به قیمت ۱۹۵ تومان رسید.

بازار ابزارهای نوین نیز با مبادلات پررونق اوراق اجاره امید و مشارکت توسعه روز مثبتی را طی کرد، به طوری که در این بازار ۸/۴۰ میلیارد ریال از اوراق اجاره امید و ۲۱ میلیارد ریال از اوراق مشارکت توسعه خرید و فروش شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزون‌بر این، روز گذشته نمادهای ساختمانی حاضر در فرابورس به روند مثبت خود ادامه دادند. بر این اساس سرمایه‌گذاری مسکن تهران، آ.س.پ، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و باغمیشه در فهرست پرمعامله‌ترین نمادها قرار گرفتند.

در بازار پایه نیز بهشت پارس با مبادله ۶۹۳ هزار سهم به ارزش ۲/۱ میلیارد ریال در صدر معاملات قرار گرفت. همچنین سرمایه‌گذاری توسعه شمال، پتروشیمی زنجان، فن‌آوا و بانک حکمت به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

از طرفی دیگر، در این بخش از بازار ۲۲۸ هزار سهم «بورس» به ارزش ۲/۱ میلیارد ریال به صورت توافقی معامله شد.در مجموع در بازار دیروز ۵۵ نماد شاهد دادوستد سهام خود بودند که در این میان ۱۸ نماد با افزایش نرخ، ۲۸ نماد با کاهش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند.در این روز با وجود بازگشایی نماد معاملاتی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اردیبهشت‌ماه ۹۱، تمامی امتیازات تسهیلات بانک مسکن با افت قیمت مواجه شدند و در محدوده ۶۷ هزار تومان قرار گرفتند. امتیاز مسکن اردیبهشت‌ماه نیز با ۸/۲ درصد افت در قیمت پایانی ۶۷۱ هزار و ۵۵۶ ریال ثبت شد.

فرابورس چگونه به مجمع می‌رود؟

در همین حال، معاون اجرایی فرابورس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده شرکت خبر داد و اظهار کرد: مجمع سالانه و فوق‌العاده شرکت فرابورس ایران در روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود.

محسن حمیدیان در ادامه افزود: در این جلسه گزارش هیات مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۹۰ به صاحبان سهام ارائه می‌شود و در ادامه این جلسه ترازنامه و صورت سود و زیان این شرکت بررسی و به تصویب خواهد رسید.

به گفته وی، در این مجمع علاوه بر تصمیم‌گیری در خصوص میزان سود تقسیمی، بازرس، حسابرس اصلی و علی‌البدل و روزنامه کثیرالانتشار نیز انتخاب خواهد شد.معاون اجرایی فرابورس یادآور شد: این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۰ را ابتدا ۶۹۲ ریال اعلام کرده بود که ۱۱۶۴ ریال محقق شد و هیات مدیره پیش‌بینی تقسیم سود هر سهم سال مالی ۹۰ را ابتدا ۲۰ تومان اعلام کرده بود؛ اما با توجه به تعدیل درآمد به ۲۵۰ و سپس ۳۰۰ ریال افزایش داده است.

وی در ادامه از برگزاری مجمع فوق‌العاده فرابورس خبر داد و افزود: به دلیل اتمام دوره ماموریت هیات مدیره فرابورس در ۲۲ تیر ۹۱ ، بعد از اتمام مجمع سالانه مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد شد تا در مورد انتخاب هیات مدیره تصمیم گیری شود.

معاون اجرایی فرابورس تاکید کرد: بر همین اساس طبق ماده ۲۸ اساسنامه شرکت، آن دسته از سهامداران حقیقی نامزد تصدی عضویت هیات مدیره باید ضمن ثبت نام نزد سازمان بورس اطلاعات لازم برای تایید صلاحیت حرفه‌ای و عمومی خود را ارائه دهند.حمیدیان افزود: سود پرداختی هر سهم فرابورس در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به ترتیب، ۱۹۶ و ۸۲۰ ریال بود و در سال ۹۰ با رشد ۴۲ درصد به ۱۱۶۴ ریال رسید.این مجمع در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در محل سالن آمفی تئاتر موسسه مطالعات بهره‌وری منابع انسانی واقع در تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی، خیابان نهم تشکیل می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×