اخبار نساجی

از مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های صنعتی استقبال می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سمنان – معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: این سازمان از مشارکت و فعال شدن بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های صنعتی در کشور استقبال می کند.

‘جعفر صادقی’ روز سه شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی طرح توسعه شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان در نظر دارد تا با واگذاری ایجاد شهرک های صنعتی به بخش خصوصی، به وظایف حاکمیتی و سیاستگذاری بپردازد.

وی گفت: بخش خصوصی می تواند با دریافت مجوز از این سازمان، زیربناهای لازم را در شهرک های صنعتی ایجاد و همان وظایف شرکت شهرک های صنعتی را در این شهرک ها انجام دهد.

وی واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها در قالب قانون واگذاری مالکیت و اداره شهرک های صنعتی را از دیگر اهداف این سازمان بیان کرد و گفت: این طرح در قالب ایجاد شرکت های خدماتی به صنعتگران واگذار می شود.

صادقی با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون گفت: این طرح از اولویت های سال ۹۱ این سازمان است و وظایف حاکمیتی و سیاستگذاری همچنان با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: در این زمینه ۳۰۰ شهرک صنعتی در کشور شناسایی شده است و آمادگی وجود دارد تا برای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی این شهرک ها به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ایجاد پهنه های صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی صنعتی در کشور فراهم شده و سیاست این سازمان به جای توسعه کمی بر ارتقای کیفی این شهرک ها استوار است.

کلنگ اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی ایوانکی روز سه شنبه در مراسمی با حضور معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: طرح توسعه این شهرک در ۹۹ هکتار به اجرا در می آید و فاز اول آن ۵۰ هکتار آن اجرایی می شود.

‘مهدی ادب’ با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود گفت: با اجرای این طرح وسعت شهرک صنعتی ایوانکی به ۲۸۵ هکتار افزایش می یابد.

وی یادآور شد: در شهرک صنعتی ایوانکی ۵۴۵ واحد تولیدی صنعتی ایجاد شده که از این تعداد ۲۵۴ واحد با اشتغالزایی بیش از پنج هزار به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: با بهره برداری از واحدهای در دست اجرا در این شهرک چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی دیگر نیز ایجاد می شود.

در این مراسم جمعی از مسوولان شهرستان گرمسار و صاحبان صنایع و مسوولان شهرکهای صنعتی حضور داشتند.

در ایران ۶۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که در آنها قریب ۲۷ هزار واحد تولیدی صنعتی با بیش از ۵۷۰ هزار شغل فعال است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×