اخبار نساجیمد و پوشاک

بررسی بازار پوشاک وگان

بازار پوشاک وگان

افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد ظلم به حیوانات در مد، و ابتکارات سازمان های حمایت از حیوانات برای هموار کردن راه برای بازار پوشاک وگان؛

تجزیه و تحلیل FMI

گزارش تحلیل بازار پوشاک وگان که به تازگی توسط Future Market Insights منتشر شده نشان می دهد که فروش جهانی لباس های وگان در سال ۲۰۲۲ به ۶۲۸.۷ میلیون دلار آمریکا رسیده است. با رشد پیش بینی شده ۱۲ درصدی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳، انتظار می رود ارزش بازار تا پایان دوره پیش بینی به ۲.۲ میلیارد دلار برسد.

طبق تحقیقات بازار پوشاک وگان توسط Future Market Insights (یک سازمان ارائه دهنده تحقیقات بازار و اطلاعات رقابتی)، از نظر آماری، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، ارزش بازار پوشاک وگان حدود ۹.۴٪ CAGR افزایش یافته است و پیش بینی می شود که ارزش بازار پوشاک وگان تا سال ۲۰۳۳ به ۲.۲ میلیارد دلار برسد.

عوامل کلیدی موثر بر گسترش بازار پوشاک وگان چیست؟

لباس‌، پوشاک، کفش یا لوازم جانبی وگان بدون استفاده از محصولات حیوانی مانند چرم، خز، پشم، ابریشم، کرک یا هر ماده دیگری که از حیوانات به دست می‌آید، ساخته می‌شود. این نوع لباس اغلب از مواد طبیعی، نیمه مصنوعی یا مصنوعی ساخته می‌شود و تقاضای آن به دلیل افزایش آگاهی در مورد ظلم به حیوانات و پایداری آن است.

سازمان PETA مستقر در ایالات متحده به دلیل مخالفت با حیوان آزاری در بخش های مختلف از جمله تجارت پوشاک و نساجی شناخته شده است. برای افزایش آگاهی در مورد حیوان آزاری در تجارت مد، PETA تحقیقاتی را برای کشف آزار حیوانات انجام می دهد و کمپین هایی مانند شیاطین برهنه، “خزیدن خز” و اعتراضاتی مانند جمعه بدون خز را سازماندهی می کند که در سراسر جهان فعالیت هایی اختصاص داده است.

PETA با ترغیب شرکت ها به خرید پارچه های گیاهی، از استفاده از مواد بدون حیوان آزاری و وگان برای لباس ها نیز حمایت می کند. به عنوان مثال، در نوامبر ۲۰۲۲، PETA چالش پشم وگان را معرفی کرد، رقابتی با پاداش ۱ میلیون دلاری که هدف آن الهام بخشیدن به طراحان و محققان برای ایجاد جایگزین های گیاهی مبتنی بر زیستی برای پشم گوسفند با تأثیر کمی بر محیط زیست است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

الیاف طبیعی، نیمه مصنوعی یا مصنوعی برای تولید پوشاک وگان استفاده می شود. از بین آنها، الیاف طبیعی به عنوان دوستدار محیط زیست ترین انتخاب در نظر گرفته می شود. شرکت های پوشاک وگان اغلب از پنبه ارگانیک استفاده می کنند تا اصول اخلاقی و پایدار خود را به مشتریان گسترده تری عرضه کنند. از آنجایی که پنبه ارگانیک بدون آفت‌کش‌ها و کودهای مصنوعی رشد می‌کند، مواد شیمیایی خطرناک کمتری در طول تولید در محیط منتشر می‌شود.

پوشاک وگان

بر اساس گزارش سازمان بورس نساجی، از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در ۶۲۱ هزار هکتار زمین ارگانیک گواهی شده، ۳.۴ میلیون تن پنبه ارگانیک تولید شده که نسبت به سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است. این ممکن است بر کاهش قیمت پارچه‌های پنبه‌ای ارگانیک تأثیر بگذارد و راه را برای لباس‌های مقرون‌به‌صرفه باز کند.

وگانیسم یک انتخاب سبک زندگی است که از استفاده از محصولات حیوانی برای دلایل اخلاقی، زیست محیطی و بهداشتی صرف نظر می کند و فقط به ترجیحات غذایی محدود نمی شود. در سطح جهانی، در سال های اخیر روند رو به افزایشی به سمت وگانیسم وجود داشته است. به عنوان مثال، کمپین “Veganuary” انجمن وگان، که در آن شرکت کنندگان متعهد می شوند در ماه ژانویه ۲۰۲۲ فقط غذاهای گیاهی مصرف کنند، ۶۲۹ هزار ثبت نام از بیش از ۲۲۸ کشور مختلف را جذب کرد.

بیش از ۴۷۰۰۰ نفر بیشتر از سال قبل برای این خدمات ثبت نام کردند. جستجوهای Google برای “غذای وگان نزدیک من” در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰۰٪ افزایش یافت. در نتیجه، به دلیل تمایل مصرف کنندگان به گزینه های سبک زندگی بدون آزار حیوانات، پیش بینی می شود که تقاضا برای لباس های گیاهی در طول دوره پیش بینی افزایش یابد.

تحلیل منطقی
کدام منطقه بیشترین رشد را در بازار دارد؟

آمریکای شمالی با اندازه بازار ۳۳۰.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ و ۳۶۵.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ یک سهامدار برجسته در بازار است. پیش بینی می شود که آمریکای شمالی بازاری به ارزش ۹۶۶.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۳۳ داشته باشد.

آمریکای شمالی دارای چندین برند کوچک اخلاقی و همچنین خرده فروشان بزرگی مانند ZARA، H&M، و Tentree است که خط تولید لباس های گیاهی را برای پاسخگویی به تقاضای لباس های گیاهی ارائه می دهند. برندها در کشورهای آمریکای شمالی نیز از نفوذ افراد مشهور برای ترویج مد وگان در صنعت استفاده می کنند. به عنوان مثال، برایان آدامز، اسطوره موسیقی کانادایی، برای راه‌اندازی مجموعه BAD لباس‌های بیرونی وگان، با «Wuxly» همکاری کرد.

در نمونه ای دیگر، مایلی سایرس خواننده با برند کفش آمریکایی Converse برای یک خط مد تعطیلات وگان همکاری کرد. این روندهای قابل توجه در منطقه احتمالاً تقاضا برای لباس های گیاهی را افزایش می دهد.

پوشاک وگان

تجزیه و تحلیل کشوری
تجزیه و تحلیل بازار پوشاک وگان ایالات متحده

انتظار می رود بازار در ایالات متحده به ارزش ۷۹۷.۳ میلیون دلار با رشد مطلق دلاری ۴۹۹.۶ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۳ رشد کند. بازار این کشور از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با CAGR 8.8 درصد رشد کرده است و انتظار می رود از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ با CAGR 9.4 درصد رشد کند.

ایالات متحده بزرگترین بازار پوشاک جهان را به ارزش ۴۱۲ میلیارد دلار دارد که آن را به مکانی مطلوب برای روند مد تبدیل می کند. در کشوری که بیشترین تعداد برندهای مد وگان مورد تایید PETA را دارد، مد وگان در حال افزایش است.

سال‌های اخیر به لطف مناسبت‌هایی مانند هفته مد وگان در لس آنجلس، که برندها و طراحان متعهد به تولید لباس‌های بدون استفاده از فرآورده های حیوانی مانند خز و پوست  و پر و … را نشان می‌دهد، محبوبیت شرکت های مد وگان افزایش یافته است. برای ترویج مد وگان، ووگ، هارپرز بازار، نیویورک تایمز و چندین مجله دیگر این نمایش ها را پوشش می دهند. آنها به طراحان فصایی می دهند که در آن توانایی های خود را به نمایش بگذارند و در عین حال آگاهی از تقاضا برای شیوه های مد مسئولانه تر را تقویت کنند. انتظار می رود این ابتکارات مهم به رشد بازار در ایالات متحده کمک کند.

پوشاک وگان

تحلیل بازار پوشاک وگان چین

در چین، انتظار می‌رود بازار به ارزش ۱۶۲.۳ میلیون دلار با رشد مطلق دلاری ۱۳۲.۶ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۳ رشد کند. بازار در چین از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با CAGR 12.4 درصد رشد کرده است و انتظار می‌رود که با CAGR 16.9٪ از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ رشد کند.

اگرچه کشور چین هیچ گونه ممنوعیتی برای تولید و پرورش حیوانات به منظور استفاده از خز  و پوست پیشنهاد نکرده است، تولید آن همچنان با کاهش تقاضا و افزایش مسئولیت اجتماعی در میان مصرف کنندگان با روند نزولی روبرو است.

حدود ۴۰۰۰ شرکت تولید خز و پوست در چین بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ مجوزهای کسب و کار خود را لغو کردند و تخمین زده می‌شود که ۵۲ درصد از آنها این صنعت را ترک کنند. پیش‌بینی می‌شود که این کاهش در تولید خز، بخش مد چین را ترغیب کند تا خزهای جایگزین وگان را برای لباس و لوازم جانبی انتخاب کند.

تجزیه و تحلیل بازار پوشاک وگان آلمان

انتظار می‌رود بازار آلمان به ارزش ۸۴.۶ میلیون دلار با رشد مطلق دلاری ۵۶.۴ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۳ رشد کند. بازار آلمان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با CAGR 9.6 درصد رشد کرده است و پیش‌بینی می‌شود که با CAGR 10.5٪ از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ رشد کند.

وگانیسم یک روند رو به رشد در آلمان است، با حدود ۲.۶ میلیون گیاهخوار، که ۳.۲ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، که بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ دو برابر شده است. این گرایش قابل توجه در آلمان بر روند مد بدون حیوانات در این کشور نیز تأثیر گذاشته است کشوری که دومین کشور از نظر تعداد برندهای ۱۰۰% پوشاک وگان تایید شده توسط PETA است و تنها پس از ایالات متحده قرار دارد. انتظار می‌رود این تعداد برندها در طول دوره پیش‌بینی‌شده به دلیل افزایش تقاضا برای پوشاک بدون حیوان آزاری که با ارزش‌های آن‌ها همخوانی دارد، گسترش یابد.

پوشاک وگان

تجزیه و تحلیل بازار پوشاک وگان بریتانیا

انتظار می‌رود بازار در بریتانیا به ارزش ۱۱۷.۱ میلیون دلار با رشد مطلق دلاری ۶۵.۱ میلیون دلار رشد کند. بازار در بریتانیا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با CAGR 3.8 درصد رشد کرده است و انتظار می‌رود که از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ با CAGR 7.8 درصد رشد کند.

کلمه “وگان” در ترندهای گوگل با افزایش محبوبیت سبک زندگی مبتنی بر گیاه رشد ثابتی داشته است. بریتانیا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیشترین جست‌وجوها را برای «وگان» داشته است و حدود ۱.۵ درصد از جمعیت این کشور به دنبال وگانیسم هستند.

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ در بریتانیا، حدود ۴۷.۴٪ از مصرف کنندگان اقلام لباس وگان را می خواستند که توسط گواهی های شخص ثالث تأیید شده باشد. برای پاسخگویی به این تقاضای مصرف کننده، “علامت تجاری وگان” صادر شده توسط انجمن وگان بیش از ۶۵۰۰۰ محصول وگان ثبت شده دارد. این روند رو به رشد در کشور برندهای مد بالا را نیز تحت تأثیر قرار داده است تا خطوط لباس وگان را ارائه دهند. به عنوان مثال، نیو لوک، یک برند مستقر در بریتانیا، مجموعه‌ای از ۴۳۱ محصول را برای علامت تجاری وگان در سال ۲۰۱۹ به ثبت رساند. مارک‌های دیگر احتمالاً این روند را دنبال می‌کنند و بر فروش لباس‌های گیاهی در بریتانیا تأثیر می‌گذارند.

الیاف طبیعی، نیمه مصنوعی یا مصنوعی برای تولید پوشاک وگان استفاده می شود. از بین آنها، الیاف طبیعی به عنوان دوستدار محیط زیست ترین انتخاب در نظر گرفته می شود. منسوجات سازگار با محیط زیست و وگان را می توان از طیف وسیعی از گیاهان از جمله بامبو، پنبه، کنف و چوب پنبه تهیه کرد. این محصولات برای تولید منسوجات با کمترین تأثیر منفی محیطی بدون استفاده از روش‌های ظالمانه بر روی حیوانات، کشت و فرآوری می‌شوند. با رشد دانش مصرف کنندگان در مورد پایداری، انتظار می رود این مزیت زیست محیطی باعث افزایش تقاضا برای الیاف طبیعی شود.

تحلیل رقابتی

بازیگران کلیدی بازار عبارتند از :

New Look
ZARA
Tentree
Stella McCartney
Nudie Jeans Co.
Pact
Toad & Co
Harper Coats
Boody
I Love Tyler Madison
KOMODO
TALA
Boyish Jeans
People Tree

برندهای تولید کننده لباس های وگان، شیوه های اخلاقی خود را ترویج می کنند و اعتماد مصرف کننده را از طریق گواهی های شخص ثالث و ارائه شفافیت در فرآیند تولید به دست می آورند.

برخی از تحولات اخیر در بازار عبارتند از:

در نوامبر سال ۲۰۲۲، برند Unspun شرکت جین Certified B یک فروشگاه دائمی در هنگ کنگ افتتاح کرد تا با استفاده از فناوری اسکن سه بعدی، شلوار جین مناسب را به مشتریان ارائه دهد. هدف این برند کاهش ضایعات در تولید شلوار جین با کمک تکنولوژی و اولویت دادن به پایداری با استفاده از مواد ۱۰۰% گیاهی است.

در فوریه ۲۰۲۲، برند پوشاک فعال پایدار بریتانیا TALA که توسط گریس بورلی تأسیس شد، ۵.۷ میلیون دلار برای گسترش برند در سطح جهانی با افزایش ظرفیت تولید و استخدام نیروی انسانی بیشتر جمع‌آوری کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۹، برند تجاری مد در ایالات متحده، New Look، حدود ۵۰۰  لباس وگان عرضه کرد. این برند همچنین لوازم جانبی و لباس‌ها را با علامت تجاری وگان انجمن وگان به ثبت رساند تا اطمینان حاصل کند که هیچ یک از مواد مورد استفاده در تولید از حیوانات مشتق نشده است.
در سپتامبر ۲۰۲۱، Pact یک برند پوشاک ارگانیک بودجه ۷.۵ میلیون دلاری از Gerber Finance دریافت کرد تا از رشد موجودی پوشاک پنبه‌ای ارگانیک، سرمایه‌گذاری در کانال‌های توزیع و استراتژی‌های بازاریابی حمایت کند.

در ژوئن ۲۰۱۸، استلا مک‌کارتنی، طراح مد بالا، مجموعه‌ای از لباس‌های کودکانه وگان و الهام‌گرفته از طبیعت را راه‌اندازی کرد. خط تولید لباس برای گروه سنی ۰ تا ۱۴ سال با انواع پوشاک ساخته شده با مواد گیاهی و سازگار با محیط زیست طراحی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×