اخبار نساجی

شماره گذاری ۲.۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت : سالانه بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور شماره گذاری می شود.

اسکندر مومنی در چهارمین همایش روز جهانی اندازه شناسی با اشاره به تولید بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در ۵ سال گذشته افزود : در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ بیش از ۷ میلیون دستگاه خودرو و بیش از ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید و شماره گذاری شده است.

وی به رشد شتابان تولید خودرو در مقایسه با رشد جمعیت در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت : تعداد خودرو از ۴ میلیون دستگاه در اوایل دهه ۸۰ به ۱۵ میلیون دستگاه در حال حاضر رسیده است که در صورت ادامه روند فعلی تولید خودرو در کشور ، این رقم تا پایان دهه ۹۰ از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

مومنی با بیان اینکه هنوز استاندارد ساخت جاده ها و راهها در کشور تعریف نشده است ،تصریح کرد : سازمان ملی استاندارد ایران نباید برای خودروها و جاده های غیر استاندارد مجوز فعالیت صادر کند.

وی گفت : در سال گذشته ۲۰ هزار نفر براثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که حدود ۴۹ درصد از فوت شدگان بعد از تخلیه از صحنه تصادف و در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود : پارسال ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو شماره گذاری شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×