اخبار نساجی

تولید نفت عربستان کاهش یافت

 

تولید نفت عربستان کاهش یافت

 

موسسه تحقیقاتی جودی اعلام کرد میزان تولید و صادرات نفت عربستان طی ماه دسامبر نسبت به نوامبر ۲۳۷ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ موسسه جودی در این گزارش افزود میزان تولید نفت عربستان طی ماه دسامبر با ۲۳۷ هزار بشکه کاهش نسبت به نوامبر به کمتر از ۹.۸۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش تولید نفت عربستان طی ماه نوامبر به بیش از ۱۰.۰۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده بود که این میزان تولید در سی سال اخیر بی سابقه بوده است. بر این اساس میزان صادرات نفت خام عربستان نیز طی ماه دسامبر به کمتر از ۷.۳۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه نوامبر نیز به بیش از ۷.۸ میلیون بشکه رسیده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گزارش حاکی است میزان مصرف داخلی نفت عربستان طی ماه دسامبر با افت ۵.۹ درصدی روبرو شده است و به کمتر از ۱.۷۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه نوامبر به ۱.۸۴ میلیون بشکه در روز رسیده بود .

سازمان بین المللی انرژی نیز در تازه ترین گزارش خود میزان تولید نفت عربستان در ماه دسامبر را ۹.۸۵ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است و پیش بینی می شود این رقم در ماه ژانویه نیز تقریبا معادل همین میزان بوده است . میزان ظرفیت مازاد تولید نفت عربستان نیز به ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم معادل ۷۵ درصد کل ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×