اخبار نساجی

ارقام واقعی اعلام شد/ برداشت ۴۳۰۰ میلیارد از ۸۷۰۰ میلیارد تومان درخواستی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارقام واقعی اعلام شد/ برداشت ۴۳۰۰ میلیارد از ۸۷۰۰ میلیارد تومان درخواستی

بر اساس اخبار جدیدی که از ماجرای برداشت از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی به دست آمده، کل مبلغ درخواستی برای برداشت از حساب بانکها ۸۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۴۳۰۰ میلیارد تومان آن برداشت شده و به حساب واسط بانکها واریز شده است.

برداشت دولت از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی مصوبه تاریخ ۸ بهمن ماه سال ۹۰ کمیته پنج نفره ارزی بوده است که ریاست آن را سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی برعهده دارد.

مصوبه کمیته ارزی که به مثابه مصوبه هیات وزیران بوده است، ۱۰ روز پس از تصویب یعنی در تاریخ ۱۸ بهمن ماه از سوی رحیمی معاون اول رئیس جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

بانک مرکزی علیرغم اینکه این مصوبه را به اطلاع بانکها رسانده و از آنها اطلاعات ارز دریافتی از بانک مرکزی را خواسته است، ولی خود بانک مرکزی تا یک هفته پیش این مصوبه را اجرایی نکرد تا اینکه کمیته ارزی ۵ نفره از بانک مرکزی مجدد درخواست اجرای مصوبه را می کند. در عین حال بانکها نیز اطلاعات درخواستی را به بانک مرکزی نداده اند و این بانک که با درخواستهای مکرر کمیته ارزی مواجه بود، سرانجام هفته گذشته مبلغ ۴۳۰۰ میلیارد تومان از حساب برخی بانکها برداشت کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که رقم واقعی مابه التفاوت ارز دریافتی بانکها بیش از ۸۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نکته دیگر اینکه بانک مرکزی این پول را هنوز به خزانه دولت واریز نکرده و این پول در حساب واسط بانکها در بانک مرکزی نگه داشته است.

مساله قابل توجه در این قضیه این است که به نظر می رسد کمیته ارزی ۵ نفره که ریاست آن با وزیر اقتصاد است با مدیریت ارزی کشور که با رئیس کل بانک مرکزی است، تناقض دارد و دو مدیر برای مدیریت ارزی کشور قابل جمع نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×