اخبار فرش ماشینی

ارزش بازار جهانی ژئوتکستایل به ۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارزش بازار جهانی ژئوتکستایل به 6.4 میلیارد دلار در سال 2018 خواهد رسید

پیش بینی می شود که بازار جهانی ژئوتکستایل در سال ۲۰۱۸ به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار برسد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از fibre2fashion براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده از بازار انواع ژئوتکستایل از جمله بی بافت، بافته شده و حلقوی مورد مصرف برای تقویت جاده و زه کشی جهت جلوگیری از فرسایش خاک، پیش بینی می شود که تولید این محصول که در سال ۲۰۱۱ به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار بوده با ۱۰.۳ درصد رشد ترکیبی سالیانه به ۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برسد.

تقاضا برای ژئوتکستایل در سال ۲۰۱۱ معادل با ۱,۹۰۴ میلیون مترمربع بود و پیش بینی می شود که این مقدار با رشد ترکیبی سالیانه معادل با ۸.۶ درصد به مقدار ۳,۳۹۸.۴ میلیون متر مربع در سال ۲۰۱۸ برسد.

انتظار می‌رود افزایش تقاضای ژئوتکستایلهای تقویت کننده‌ی جاده به خصوص از طرف کشورهای عضو BRIC (برزیل، روسیه، هند و چین) محرکی برای تولید این نوع ژئوتکستایل در ۵ سال آینده باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما پیش بینی می شود نوسان در قیمت مواد اولیه‌ی مورد استفاده در تولید ژئوتکستایل مانند پلی پروپیلن و پلی استر اثر سوئی در بازار این محصول در دوره‌ی پیش بینی شده داشته باشد. علاوه بر این فقدان استانداردهای لازم برای این محصول در کشورها به عنوان یک چالش عمده برای شرکت کنندگان در بازار قلمداد می شود.
در میان انواع تولیدات، ژئوتکستایلهای بی بافت بیشترین متقاضی (بالغ بر ۶۰ درصد از کل تقاضاها) را در سال ۲۰۱۱ داشتند. اما انتظار می‌رود ژئوتکستایل‌های بافته شده رشد قابل توجهی را در دوره‌ی پیش بینی شده داشته باشند. تقویت کننده‌های جاده به دلیل کاربرد زیاد آنها در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱,۵۰۲.۸ میلیارد دلار تولید شده است.

تقاضای جهانی ژئوتکستایل تحت سلطه‌ی آسیا قرار دارد به طوریکه ۴۱ درصد از حجم کل تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۱ متعلق به این قاره است. پیش بینی می شود درآمد حاصل از ژئوتکستایل توسط اروپا در سال ۲۰۱۸ به ۱,۶۴۷.۷ میلیون دلار برسد در حالیکه سود بازار آمریکای شمالی با رشد ترکیبی سالیانه‌ی معادل با ۹.۹ درصد از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۸ همراه خواهد بود.

شرکت‌های اصلی تولید کننده‌ی ژئوتکستایل Royal TenCate، NAUE، Officine Maccaferri هستند.

منبع: fibre2fashion
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×