اخبار فرش ماشینی

ارزش افزوده فرش ۸۰ درصد است!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارزش افزوده فرش 80 درصد است!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (!) گفت: فرش ۸۰ درصد ارزش افزوده برای کشورمان دارد به طوری که هیچ کالایی به مانند فرش از این ارزش افزوده برخوردار نبوده و متوسط ارزش افزوده آنها ۱۰ درصد است.

محمدباقر آقاعلیخانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یک میلیارد تومان صادرات فرش برابر با ۱۰ میلیارد تومان صادرات غیر نفتی است که در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز یک فرصت استثنایی به شمار می‌رود.

ایران رهبری فرش دستباف دنیا را دارد

وی لحاظ کردن مسایل بهداشتی، کاهش آلایندگی زیست محیطی و تولید دامنه‌دار را از ویژگی‌های تولید و صادرات فرش دستباف توصیف کرد و گفت: تولید این محصول نه تنها آلایندگی زیست محیطی ندارد بلکه محوریت و رهبری این حوزه در دنیا در دست ایران است.
این مسئول تصریح کرد: همچنان رهبری فرش دستباف دنیا را داریم و رقیب ما کمتر از نصف تولیدات ما فعالیت دارد که البته این فعالیت نیز بیشتر مربوط به فرش تجاری است که از جنبه فرش هنری اصلاً ورودی نداشتند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت‌های سازمان ملی فرش ایران را برطرف کردن خلأ تجاری فرش دستباف ایران توصیف کرد و گفت: فرش برای کشورمان یک برند با کیفیت و قابل اتکا در دنیاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات فرش به یک میلیارد دلار می‌رسد

آقاعلیخانی در ادامه ابراز داشت: سال گذشته میزان صادرات ما ۵۶۰ میلیون دلار بود که امسال هدف‌گذاری ما رسیدن به مرز یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران از تولید ۵ میلیون مترمربع فرش در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۳ میلیون مترمربع این تولیدات هر سال صادر می‌شود که ما همچنان به توسعه صادرات فرش و تقویت این جبهه امیدواریم.

این مسئول اضافه کرد: برای رسیدن به مرز یک میلیارد دلار صادرات فرش برنامه‌های داخلی و خارجی متعددی را تهیه کردیم به طوری که در بخش داخلی زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بخش تولید و استفاده از فرش دستباف در دستور کار است.
وی توجه جدی به حوزه هنری فرش دستباف را خاطرنشان کرد و گفت: ما هنرمندان توانمندی در این حوزه داریم که نسبت به هنر دیگر قشرهای جامعه ارزش هنری آنها پایین‌تر نیست که در این زمینه ارج‌گذاری به هنر صنعت فرش دستباف از اولویت‌هاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از برپایی نمایشگاه‌های استانی فرش دستباف در سراسر کشور خبر داد و گفت: این چهارمین نمایشگاه استانی است که در اردبیل برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم در تمام استان‌ها این نمایشگاه‌ها برپا شود تا مردم آشنایی بیشتری با حوزه‌های مختلف فرش به ویژه مسایل فرهنگی و هنری آن داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×