اخبار نساجی

اردوغان خواستار گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اردوغان خواستار گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه شد

نخست وزیر ترکیه در تهران خواستار گسترش سطح همکاری های ایران با کشورش در تمامی بخش‌ها شد و بر گامهای عملی در مسیر افزایش مبادلات اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رحیمی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار رجب طیب اردوغان با اشاره به روابط مستحکم و برادرانه دو کشور اظهار داشت: ترکیه از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران برخوردار است که این موضوع ایجاب می کند روابط میان دو کشور به طور روزافزون گسترش پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش روابط به معنای واقعی و در تمامی زمینه ها میان تهران – آنکارا، گفت: دو کشور باید تلاش کنند موانع موجود در مسیر ارتقاء‌سطح روابط برداشته و با هماهنگی یکدیگر برای تحقق هدف گذاری صورت گرفته در مبادلات تجاری تلاش کنند.

رحیمی ضرورت بسترسازی برای رسیدن سطح مبادلات دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح مناسبات و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری در دو کشور وجود دارد و باید از تمام ظرفیت ها در این مسیر بهرگیری کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقاء سطح مناسبات و گسترش همکاری‌های دوجانبه و بین المللی با ترکیه قائل نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار دوجانبه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران خواستار گسترش سطح همکاری های ایران و ترکیه در تمامی بخش‌ها شد و بر ضرورت ارتقا سطح مناسبات دوجانبه و بین المللی میان دو کشورتاکید کرد.

نخست وزیر ترکیه افزود: دو کشور باید تلاش کنند گسترش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری فراتر از گفتگوها و در عمل اتفاق بیفتد.

رجب طیب اردوغان که در نخستین ساعات بامداد امروز در راس هیاتی از مقامات و وزرای ترکیه وارد کشورمان شده است.

وی قرار است علاوه بر شرکت در مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه دوکشور و انجام مصاحبه مطبوعاتی، با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفتگو کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×