اخبار نساجی

صندوق توسعه ملی به شرکت‌های بورسی پاداش داد

 

صندوق توسعه ملی به شرکت‌های بورسی پاداش داد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کارگروه مشترک بررسی ورود مستقیم صندوق توسعه ملی به ازار سرمایه خبر داد و گفت: این صندوق به شرکت‌های بورسی پاداش داد.

علی صالح آبادی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی با بیان اینکه این تفاهمنامه در جهت حمایت از بازار سرمایه کشور امضا شد، گفت: حجم بازار در سالهای اخیر چند برابر شده و این موضوع در بخش ارزش معاملات بورس اتفاق افتاد.

وی با اشاره به افزایش تعداد سهامداران در بورس اظهار داشت: با اجرای اصل ۴۴ شرکتهای زیادی مانند فولاد، مس، مخابرات و بانکها وارد بازار سرمایه کشور شدند و از این نظر در بورس کالا تنوع محصولات افزایش یافت.

وی افزود: تعداد کدهای معاملاتی در بازار بورس و فرابورس هم اکنون نزدیک به ۶ میلیون کد شده که این میزان در حدود ۵ سال گذشته نشاندهنده رشد ۲ برابری است. در حوزه معاملات نیز حجم آن در سال ۸۴ حدودا ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته فقط در فرابورس به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان و در بورس کالا نیز که ۴ هزار میلیارد تومان بود به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از حضور ۴۰ صنعت در بورس خبر داد و گفت: تفاهم امروز با صندوق توسعه ملی موضوعی است که با شفافیت و مشخص بودن عملکرد شرکتها در بورس و فرابورس انجام شد؛ بنابراین می توان این حمایت صندوق توسعه ملی را پاداشی به شفافیت شرکتهای بورسی تلقی کرد.

صالح آبادی همچنین از ایجاد یک کارگروه مشترک بین صندوق توسعه ملی و بورس خبر داد و گفت: بحث حضور مستقیم صندوق در بازار سرمایه بررسی می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×