اخبار نساجی

ادغام صنوف اجتناب ناپذیر است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ادغام صنوف ::‌ عباسعلی بصیرت درباره ادغام اتحادیه های همگن، فاقد بنیه مالی و حدنصاب اظهار داشت: ادغام برخی از اتحادیه های صنفی اجتناب ناپذیر است چون به نفع صنوف و مصرف کننده خواهد بود.

وی با تاکید بر این که ادغام باید به صورت کارشناسی شده به اجرا دربیاید، از ادغام برخی صنوف به دلیل نبود حدنصاب کافی انتقاد کرد و افزود: به عنوان مثال تولیدکنندگان فرش اصفهان در دنیا شناخته شده اند و دارای شناسنامه جهانی هستند و این صنعت برای کشور دارای ارزش افزوده است ضمن آنکه از اتحادیه های نمونه به شمار می آیند بنابر این نباید به صرف نبود حدنصاب کافی دست به ادغام آنها در فرش فروشان زد.

نماینده اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبری، رئیس جمهور و رئیس اتاق اصناف ایران، واحدهای تولیدی و خدمات فنی باید تفویت شوند بنابر این ادغام اتحادیه های صنفی باید با وسواس و به صورت کارشناسی صورت گیرد تا به صنوف قدیمی آسیبی وارد نشود.

وی همچنین نسبت به ادغام اتحادیه مسگرسازان اصفهان با بیش از ۳۰۰ سال قدمت در اتحادیه صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: باید به آن دسته از اتحادیه هایی که فاقد حد نصاب کافی هستند، فرصت داده شود نه اینکه به دلیل حد نصاب کافی و به بهانه چابک سازی، اتحادیه های صنفی خاص را نابود کنیم.

بصیرت تصریح کرد: باید پیش از اینکه مصوبه و تصمیمی برای اصناف داشته باشیم، از خود آنان نظرخواهی کنیم.

————————————————————————————

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش ماشینی و تکنولوژی بافت سی آر تی CRT

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×