نساجی و مردم

تاثیر لباس بر موفقیت شما چیست؟ همه نکات مهم

تاثیر لباس بر موفقیت :: همه ما اهمیت اولین تصویر در برخورد را می دانیم. اما چیزی که از این هم مهم تراست، ارائه تصویر اولیه خوب در محیط کار است. لباس شما بخش بزرگی از این تصویر اولیه هستند، بنابراین پوشش مناسب، نقش کلیدی دارد و تاثیر لباس بر موفقیت شما بسیار زیاد است.

افراد موفق صندل به پا نمی کنند

عقل سلیم این را می گوید اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید تعداد زیادی از افراد هنوز نمی دانند به پا کردن صندل تا چه حد غیرحرفه ای و نامناسب است. کفش های ورزشی هم همین طور، خیلی ها در محیط کارشان کفش های ورزشی می پوشند و مطمئنا نمی دانند این شیوه پوشش پاها، اعتمادبنفس ایجاد نمی کند. اگر کسی وارد یک دفتر شود و ببیند کارمند آن جا صندل به پا دارد، به احتمال زیاد به کارمند دیگری مراجعه می کند، حتی ممکن است از انتخاب این دفتر صرفنظر کند! تاثیر لباس بر موفقیت شما شامل کفش هم میشود، پس حتما کفش های جلوبسته و رسمی بپوشید که مناسب فضای کسب و کار باشند.

افراد موفق لباس هایی می خرند که دقیقا اندازه شان باشد

لباس پوشیدن با هدف موفقیت یعی انتخاب لباس با سایز مناسب تان. خیلی از افراد لباس هایی می پوشند که برای شان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. شلوارتان حتما متناسب با اندام تان و در قسمت کمر راحت باشد و ابدا بالاتر از مچ پای تان نایستد. بلوزتان هم متناسب باشد وبه خوبی روی بالاتنه تان بنشیند، بازهم نه تنگ و نه گشاد! پوشیدن لباس هایی دقیقا در سایز خودتان به دیگران این پیام را می رساند که می دانید دارید چه کار می کنید!

راهکارهایی برای طولانی تر شدن عمر لباس هایتان

افراد موفق بدن شان را زیاد ظاهر نمی کنند

نشان دادن بدن، چه در قسمت بالاتنه و یا پایین تنه، رفتاری کاملا غیرحرفه ای است و این پیام را به همکاران و مدیران می رساند که برای پیوستن به نیروی کار هنوز چندان بالغ و توانمند نشده اید و ممکن است نتوانید کار و مسئولیت تان را جدی بگیرید.

این نکته مخصوصا برای جوان تر ها کاربرد دارد که ممکن است عادت به پوشیدن لباس کار نداشته باشند. نشان دادن بدن، چه در قسمت بالاتنه و یا پایین تنه، رفتاری کاملا غیرحرفه ای است و این پیام را به همکاران و مدیران می رساند که برای پیوستن به نیروی کار هنوز چندان بالغ و توانمند نشده اید و ممکن است نتوانید کار و مسئولیت تان را جدی بگیرید، شاید حقیقت نداشته باشد و شما واقعا توانمند و ماهر باشید اما انتخاب نحوه پوشش تان، بازتابی از مهارت ها و شایستگی های حرفه ای شماست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افراد موفق، همیشه لباس های شان اتوکشیده است

تاثیر لباس بر موفقیت :: ظاهرشدن با لباس چروک دار برای مصاحبه شغلی، نشان می دهد که علاقه چندانی به کار ندارید و طبیعتا به دنبال این نیستید که درحرفه تان دقیق و زیرک باشید. می توانید لباس های تان را شب قبل اتو کنید تا صبح با کمبود وقت مواجه نشوید، بعد از اتو کشیدن آنها را آویزان کنید تا دوباره چروک نشوند. این توجه به جزئیات، روی دیگران تاثیر خواهد گذاشت و وادارشان خواهد کرد تا به شما به عنوان همکار یا کارمند احترام بگذارند. اگر برای مصاحبه می روید، مصاحبه کننده حتما به شیوه پوشش و لباس تان توجه خواهد کرد و بعد از این که جلسه مصاحبه را ترک کردید هم این نکته را به خاطر خواهد سپرد.

افراد موفق بسیار ملایم آرایش می کنند

اگر جزو افرادی هستید که عاشق آرایش های تند و سنگین هستید، مطمئنا بهترین کار این است که چنین آرایش هایی را به اوقات شخصی تان موکول کنید. برای محیط کار، حرفه ای تر این است که آرایش سبک و با رنگ خنثی داشته باشید، بسیار ملایم! این یعنی آرایش شما آن چیزی نیست که دیگران بابت آن به شما توجه کنند یا جذب تانشوند، بلکه مهارت ها و توانایی های شما، ارزش تان محسوب می شود که مورد توجه دیگران است. آرایش داشتن خوب است اما سعی کنید حداقل آرایش را داشته باشید و تا جایی که ممکن است چشمگیر نباشد. فقط به اصول بسنده کنید، بسیار زیبا و جذاب خواهید بود!

طرح‌های فرش تبریز بر روی لباس‌ زنان اروپایی

افراد موفق می دانند که چه زمانی خوب به نظر می رسند

تحقیقات نشان داده آقایانی که همیشه کفش های شیک و تمیز و رسمی در محل کار می پوشند، قادرند میان زندگی و کارشان به خوبی تعادل برقرار کنند و با نفوذتر و قوی تر هستند.

این نکته بیشتر به اعتماد بنفس مربوط می شود. لباس هایی را بپوشید که احساس خوبی در مورد خودتان به شما می دهد، آن وقت دیگران هم این احساس خوب را به شما خواهند داشت. پوششی را انتخاب کنید که اعتمادبنفس تان را منعکس کند تا دیگران هم آن را ببینند. این نکته ای تاثیرگزار است و چیزی است که اطرافیان تان کاملا متوجهش خواهند شد. اگر احساس خوبی داشته باشید، پیامدهای خوب دیگری هم با آن خواهند آمد، فقط چیزی را بپوشید که حس خوب را به شما بدهد تا اعتماد بنفس تان بیشتر شود و هنگام صحبت با کارفرمای آینده این اعتماد بنفس مطلوب به کمک تان بیاید.

تاثیر لباس بر موفقیت شما

پوشیدن لباس های غیررسمی در مذاکرات شغلی به ضررتان تمام می شود، تصور کنید بابت مشکلی که برای تان پیش آمده به مطب یک پزشک مراجعه می کنید و به محض وارد شدن به اتاق او، با کسی مواجه می شوید که روپوش سفید نپوشیده است؛ چه تصوری خواهید داشت؟

چه چیزهایی به ذهن تان خطور خواهد کرد و سفید نپوشیدن پزشک برداشت  و اعتماد شما را چگونه خدشه دار خواهد کرد؟و نکته ی دیگر این که کفش ها در دنیای کسب و کار نقش شگفت انگیزی ایفا می کنند، هرگز از تمیز بودن آنها غافل نشوید و سعی کنید متناسب با بودجه تان از پوشیدن کفش هایی که کارکرده و از فرم شان خارج شده اند صرفنظر کرده و یک جفت کفش جدید و رسمی تهیه کنید. تحقیقات نشان داده آقایانی که همیشه کفش های شیک و تمیز و رسمی در محل کار می پوشند، قادرند میان زندگی و کارشان به خوبی تعادل برقرار کنند و با نفوذتر و قوی تر هستند. تاثیر لباس بر موفقیت در مقالات آینده نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : در خرید فرش کودک مراقب این نکات باشید!

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×