اخبار نساجی

توزیع ۵۰ هزار میلیارد ریال ایران‌چک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیرکل بانک مرکزی از توزیع ۵۰ هزار میلیارد ریال ایران‌چک خبر داد.

محمود احمدی با اعلام آغاز توزیع ایران‌چک از هفته گذشته، این میزان را ۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای که باید قبل از توزیع ایران‌چک با هیات نظارت اندوخته برگزار می‌شد هفته پیش برگزار و کار توزیع ایران‌چک انجام شد.

احمدی تصریح کرد: در این مرحله به اندازه‌ای که نیاز چهار، پنج ماه گذشته که توزیع نداشتیم را تامین کند، ایران‌چک توزیع کردیم.

پیش از این نیز دبیرکل بانک مرکزی با بیان توضیحاتی در مورد چگونگی روند توزیع ایران‌چک در کشور اظهار کرده بود که پس از برگزاری جلسه با هیات نظارت اندوخته اسکناس، توزیع ایران‌چک‌های جدید و جایگزینی ایران‌چک‌های فرسوده آغاز خواهد شد و تاکنون ایران‌چک در دستان مردم کاهش نیافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طبق اعلام این مقام بانک مرکزی، معمولا یک برآوردی از میزان نیاز به نقدینگی در ایران چک و اسکناس‌‌ها انجام می‌شود که وقتی آن را با هیات نظارت اندوخته هماهنگ و دلایل آن را اعلام کنند، معمولا آنها هم نظرات بانک مرکزی را می‌پذیرند و نسبت به انتشار آن اقدام می‌شود.

توزیع ۵۰ هزار میلیارد ریال ایران چک در حالی است که در مدت چند ماهه امسال بعد از نامه‌ای که رییس مجلس ایران مبنی بر غیرقانونی بون ایران‌چک به بانک مرکزی ارسال کرد، ایران‌چکی توزیع نشد. اما پس از آنکه نمایندگان مجلس اجازه انتشار مجدد ایران‌چک را به بانک مرکزی دادند، بانک مرکزی روند انتشار و توزیع ایران‌چک را از سر گرفت.

ششم خرداد ماه امسال محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی از آغاز انتشار مجدد ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی خبر داده و به ایسنا گفته بود: ما برای انتشار ایران چک دلایلی داریم. چرا که ۶۰درصد حجم اسکناس‌های در جریان را ایران چک‌ها تشکیل می‌دهند و حذف شدن آن جایگزین می‌خواهد. به همین دلیل انتشار ایران چک شروع شده است و این کار ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×