اخبار نساجی

اختصاص ۶۵۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بخش تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اختصاص 6500 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بخش تولید

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور کمک به تولیدکنندگان و صنعتگران ۶۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که تاکنون ۲۴۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و توسط بانکها اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا محسن صالحی نیا در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد٬ اظهار کرد: خوشبختانه با اتفاقاتی که در کشور رخ داده شرایط بین المللی بهتری برای ما فراهم شده که می توان ظرفیت های بیشتری را مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: برای توسعه بخش صنعت نیازمند اصلاح ساختارها هستیم تا از منابع به صورت بهینه استفاده شود که در این راستا کارگروه هایی تشکیل شده که با بهره گیری از تجربه مرحله اول هدفمندی یارانه ها و شناخت دقیق تر از وضع موجود ضمن تعامل منطقی با تشکل های بخش خصوصی کشور امیدواریم بتوان تصمیمات منطقی تری گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید در کوتاه مدت بتوانیم موضوع سرمایه در گردش و منابع تسهیلات را در بخش تولید مدیریت کنیم که با مصوبات مجلس اگر ۱۰ درصد از مانده منابع مصوبه در صندوق توسعه به منابع ریالی تبدیل شود و به صورت تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد کار مهمی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صالحی نیا با بیان اینکه سهم استان قزوین از این اعتبارات ۱۴۰ میلیارد تومان است که دو درصد بیشتر از سهم پیش بینی شده بود٬ افزود: میزان معرفی صنایع برای استفاده از این تسهیلات ۳۷۰ میلیارد تومان و حدود ۴۰ درصد است که جای نگرانی دارد و باید کار بیشتری انجام شود تا بتوان میزان جذب را افزایش داد.

وی مبالغ جذب نشده در استان را طی سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ حدود یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی سال ۱۳۹۲ امکان جذب دارد که با استفاده از بخش ارزی بانکهای صنعت و معدن و سایر بانکها امیدواریم جنبه اجرایی قراردادها محقق شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: جذب این منابع نیازمند پیگیری و تلاش واحدهای تولیدی است و در این راستا صاحبان صنعت هم برای استفاده از این تسهیلات باید اقدام جدی داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×