اخبار نساجی

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای رونق بخشی صنایع کوچک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که اجرای قانون ارتقای بهره وری کشاورزی مانع توسعه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است گفت:۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای رونق بخشی صنایع کوچک اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدعلی سید ابریشمی امروز در مراسم مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌صنعتی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع کوچک ۹۲ درصد از صنایع کشور و ۴۲ درصد از اشتغال صنعتی و ۲۴ درصد سرمایه گذاری در حوزه صنعت را به خود اختصاص داده اند، اظهارداشت: هم اکنون ۳۱ هزار و ۹۹۲ واحد صنعتی با اشتغال ۶۵۹ هزار و ۱۶۹ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات صنایع کوچک در استفاده از تسهیلات بانکی نیاز به وثیقه دارد،افزود:صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران در جهت بهره مندی بیشتر واحدها از نظام بانکی کشور تشکیل شده است که انتظارداریم  مجلس و دولت در جهت افزایش سرمایه این صندوق تلاش های مضاعفی را انجام دهند.

 مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که طبق مصوبه دولت شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک توسعه‌ای شده‌اند، افزود: واگذاری شهرک‌های صنعتی استان‌ها به صاحبان صنایع همان شهرک در دستور کار بوده و در این راستا ۸۱ شهرک نیز واگذار شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که اجرای قانون ارتقای بهره وری کشاورزی مانع توسعه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است گفت: این‌که زمین را به صورت اجاره‌ای به واحدهای صنعتی بدهند باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند از سند زمین به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. همچنین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی ایجاد کرده است.

به گفته سیدابریشمی، واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی با کمبود آب مواجه‌اند و این درحالی است که بخش صنعت سهمی ۱.۲ درصدی از کل مصرف آب کشور را به خود اختصاص می‌دهد و سهم بخش کشاورزی بالغ بر ۹۲ درصد است.

 وی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ترغیب صنعتگران برای حضور در شهرک های صنعتی، گفت: براساس این ابلاغیه تشویق هایی برای صنعتگران در نظر گرفته شده از جمله اینکه ۱۰ درصد تخفیف و یک سال استمهال در مناطق محروم و ۱۰ درصد تخفیف و ۶ ماه استمهال در مناطق کمتر توسعه یافته به صنعتگران اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای رونق بخشی صنایع کوچک، اظهار داشت: واگذاری امور ۸۱ واحد صنعتی به صاحبان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی و بهره برداری از ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی از اولویت های کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به شمار می رود.

وی با اشاره به توسعه خوشه های صنعتی نیز افزود: در راستای توسعه خوشه های صنعتی کشور تعداد ۴۷ خوشه صنعتی به بهره برداری رسیده و تعداد ۱۲ خوشه صنعتی در مرحله مطالعه شناختی و تعداد ۲۵ خوشه صنعتی در مرحله پیاده سازی قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×